börjar bli trött på att jaga runt olika hustillverkare för att kolla pris. det tar så mycket tid ( som man aldrig har ). har nu troligtvis bestämt oss för att låta mjöbäcksvillan bygga hus åt oss. har fått för mig att de ligger ganska bra i pris. rätt eller fel??
ni som byggt eller vet andra som byggt med mjöbäck får jättegärna komma med synpunkter! blir väldigt tacksam!
 
Vi skrev i torsdags papperna med Mjöbäck - nu är det alltså klart att de blev de som får bygga vårt hus.

Vi tittade först i MV katalog, men hittade inget hus vi ville ha till 100 %. Däremot kan du hos MV rita om huset inuti utan extra kostnad.

Vi hade först tittat på Lommen från LB-hus, ansåg att det var för litet och ville göra om det lite, med ytterligare 8 kvadrat, valmat tak, bubbel, rostfria vitvaror, bastu, garage, braskamin.

Vi begärde offert från LB på detta, samtidigt som vi frågade MV vad de skulle ha för att bygga vårt hus.

Resultatet blev: att MV var 400 000 kr billigare.

Vårt hus inkl allt utom inv målning kommer kosta:
2 181 000.

Nu vet jag inte vad det skulle bli om man plockade bort målning o sådant hos LB-hus. Vi valde att köra med MV när vi såg deras priser.

Säljaren var också mkt kunning och duktig på MV, men det får jag nog säga om LB-hus säljare också.
 
kul att höra! :) :)

var ska ni bygga?
inkl tomt o alla anslutningsavgifter? tomtpris?
vilket hus blev det? 1 plan 1 1/2 plan.....

vi ska bygga i småland och har en tomt vi fått betala 350 000 kr för.
mvh
johanna
 
Vi skall bygga i småland vi också, tomtpris 68000. Inkl tomt och anslutning, pantbrev, inteckningar osv så kostar huset 2 181 000. Det blev ett 1-plans hus på 168 kvadrat. Vi utgich från LB-hus Lommen, men gjorde om det lite.

Det som tillkommer är schakt av tomt, samt vårt egna arbete för att röja tomten.



 
var i småland ska ni bygga?
 
alvesta.
 
Glömde fråga vart ni ska bygga?
 
i värnamo. borde vara samma säljare här och i alvesta va? mejlade till honom igår och han är väldigt snabb på att svara! det är bra service det! kunde ni pruta ngt?? fick ni ner priset mycket då ni ska göra en del själva?
mvh
johanna
 
Ja det är det nog, han är vettig att ha o göra med. Mkt kunnig och vet vad han pratar om.

Vi fick dra bort 50000 kronor om vi målade själva, sedan fick vi ner priset lite så vi ska ha visningsvilla.

Glömde säga att i priset jag angav tidigare ingår också bergvärmepump och borrning till den, en extra varmvattenberedare, centraldammsugare och garage, samt ryggåstak i vardagsrum.
 
vi ska träffa säljaren denna eller nästa vecka...spännande. måste säga att ni fått mycket för pengarna! har ni träfasad eller puts?
vi vill att de ritar vårt drömhus o säljaren sa att det tillkommer då en "ritavgift" på ca 20000. blev det ungefär den avgiften för er eller hur mycket fick ni betala??
tack för alla svar föresten! :)
 
vi har träfasad.
Jag vet ej om vi betalade ngt för ritandet, vi gjorde ju mkt av det själva.

Tack själv.
 
lite fler frågor...
tog ni standardpaketet vad gäller kök, badrum, golv mm eller gjorde ni mkt tillval??
han kommer förresten imorgon..kul!
 
Vi valde cappucinofärgade luckor i köket, + 2500 kr. Sedan valde vi en annan fläkt, vi ville ha en kåpa som gick upp i taket så vi tog bort det skåpet som egentligen skall va över fläkten. Vi tog rostfria vitvaror + 17000 kr. I badrummet tog vi bubbel, bastu som tillval, samt en annan dusch med aluminiumram och rökfärgat glas, kommer ej ihåg vad det kostade extra. Badrumskommoden och toaletten tog vi standard, än så länge - man kan ändra det sedan.
Lycka till i morgon. Berätta sen hur det gick. Undrar om det är samma säljare.
 
nu har säljaren varit här.... oj oj oj 4 timmar satt vi! ritade lite och kollade vilken standard vi ville ha. han skulle räkna på det och återkomma med prisuppgift. vi har valt ett 1,5 plan i vit puts m carport m lggande panel. är ganska låsta i vårt val då det finns en hel del planbestämmelser över vår tomt. vi får se vad han säger. återkommer när jag vet mer....
johanna
 
kul. låter som samma säljare om ni satt i 4 timmar. Han är ganska pratglad. :)

Du får återkomma sen när ni vet mer...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.