Det är snickarna som stått för beställning och mottagning av fönster. De skador jag upptäckt har uppkommit vid montering.
 
Du måste tala om för snickarna att du har höga krav på ytfinish och att du vill att de snyggar till märken och lagar skador utan kostnad för dig.
Jag kan inte tänka mig att de skador och märken som dina bilder visar kan motivera byte av fönster.
 
Att reklamera till tillverkaren om skadorna uppkommit i samband med montering som du skriver är ju helt meningslöst.

Då får ju reklamationen gå till de som monterat och handhavit fönsterna och sen får du komma överens med dem vad som ska göras.

Dock kan jag precis som Urban inte tänka mig att det motiverar byte av fönsterna...
 
köper jag en ny bil så vill iaf inte jag redan då ha nåra dörrslag å repor m.m.
du köper nytt å då skall det va nytt också.
jag tycker det är dåligt av snickarna att inte ha påpekat skadorna innan montering å gått igenom detta med dig hur ni skall gå tillväga.
alltså, sätta dit dom å sen spackla upp å bättringsmåla, lr be tillverkaren reklamera å få nya...
jag hade tatt nya.

sant som nån skrev här ovanför att en lite skada e sååå himla lätt att göra när man monterar, färgen är så himla lätt att skava bort m.m.

men här är det flisor som gått ur...hmmm?
detta är mitt tycke... hoppas du väljer ditt å blir nöjd...
paul: kul att se dig me härinne...läste i nån annan tråd du saknade mig*blink*

mvh
estwing
 
estwing skrev:
köper jag en ny bil så vill iaf inte jag redan då ha nåra dörrslag å repor m.m.
du köper nytt å då skall det va nytt också.
jag tycker det är dåligt av snickarna att inte ha påpekat skadorna innan montering å gått igenom detta med dig hur ni skall gå tillväga.
alltså, sätta dit dom å sen spackla upp å bättringsmåla, lr be tillverkaren reklamera å få nya...
jag hade tatt nya.

sant som nån skrev här ovanför att en lite skada e sååå himla lätt att göra när man monterar, färgen är så himla lätt att skava bort m.m.

men här är det flisor som gått ur...hmmm?
detta är mitt tycke... hoppas du väljer ditt å blir nöjd...
paul: kul att se dig me härinne...läste i nån annan tråd du saknade mig*blink*

mvh
estwing
Aj aj... sakta i backarna nu Estwing...

TS skrev ju nyligen...

gadeberg skrev:
Det är snickarna som stått för beställning och mottagning av fönster. De skador jag upptäckt har uppkommit vid montering.


Jaa du... det var bra längesedan jag såg dig skriva något härinne ju... :)
 
pratat med snickaren nu och han säger att de mesta uppkommit vid transport. Men de skickar ut en målare. Vilket jag vägrar då jag tycker att målare är det sämsta som finns. Jaha då målar ni själva då sa han. Men de va svårt för han att förstå att jag inte målar gratis och inte tänker betala fullpris. Jag lider med människor som har snickare till att göra allt...
 
gadeberg skrev:
pratat med snickaren nu och han säger att de mesta uppkommit vid transport.
Det är entreprenörens ansvar att reklamera fel i varuleverans.

Det här kan vara bra för dig att veta:
I Konsumenttjänstlagen 4§, 1:a stycket, andra meningen:
Han skall vidare med tillbörlig omsorg ta till vara konsumentens intressen och samråda med denne i den utsträckning som det behövs och är möjligt.

Men de skickar ut en målare. Vilket jag vägrar då jag tycker att målare är det sämsta som finns.
Det ffinns många duktiga målare. Dra inte alla över en kam. Det blir så trist att diskutera då.

Jaha då målar ni själva då sa han. Men de va svårt för han att förstå att jag inte målar gratis och inte tänker betala fullpris.
Entreprenören har rätt att åtgärda fel. Du kan tyvärr inte ställa krav på ekonomisk kompensation i utbyte mot arbete. Däremot är det en förhandlingsfråga.
Vid förhandling var smart och tänk efter innan.

Jag lider med människor som har snickare till att göra allt...
Även snickare är olika.
 
Redigerat:
ja, jag ska inte döma några. Är jätte nöjd med mina snickare i övrigt. De är mer bara att jag ville veta vad man kan förvänta sig och hur man går tillväga när man pratar med dom.
 
B
kommer alltid finnas dåliga snickare. samma som det finnas dåliga läkare och sådant
 
Tillverkarna av fönstren (dom stora) har ett eget serviceteam som åker omkring och fixar transportskador och liknande.Oftast är dessa mycket bra på sin sak,kan garantera att dom fixar dessa skavanker så fönstren blir i nyskick.
Skador på fönster är väldigt vanligt och det beror mycket på transportörer,när jag byggde fick jag fönstren i 2st leveranser och båda sändningar var det skador på men alla åtgjärdades på plats av Serviceteamet.
 
gadeberg skrev:
ja, jag ska inte döma några. Är jätte nöjd med mina snickare i övrigt. De är mer bara att jag ville veta vad man kan förvänta sig och hur man går tillväga när man pratar med dom.
Du kan förvänta dig att fönstrena monteras utan skador på varesig fönster eller någonting annat. Det skall heller inte finnas några fel från transporten (de felen borde snickarna ha reklamerat på en gång om det var de som beställde). Allt står i Konsumenttjänstlagen.
 
Oj, det var ju inte lite de klantat sig....
 
Jösses, Ser ju bedrövligt ut.

Men vad är "Uppe våning", det heter väl iaf övervåning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.