Någon som vet vad m2 priset är (ca) om man skall bygga en altan med kanalplast tak och energi glas i dörrarna runt om,tänkte bygga ca 35m2.
 
Beror väl helt på hur du gör golvet. Tvä, betong, värmegolv, hur myxket isolering osv? Taket har ju ett kvm-pris som är lätt att googla fram, glasdörrarna mäts väl per styck om det är vanliga dörrar du menar, är det skjutväggar eller glaspartier du pratar om så har de väl ett pris per sträckmeter. Det är ju omöjligt att veta hur mycket glas det blir på en altan på ett visst antal kvadratmeter.
 
Altan med dörrar?

Ska det vara inglasat runt om eller?
Är det ett uterum eller nått du ska bygga?
 
Ja det skall vara inglsat runt om oisolerat trallgolv. :)
 
Ett trivseltips: Om du isolerar golvet blir säsongen oerhört mycket längre. Mina föräldrar och deras grannar har likadana uterum (samma tak och väggar), men pappa har lagt 40 cm vanlig gul isolering i sitt golv. De får upp värmen till dräglig nivå på nån halvtimme med en liten kupévärmare när det är -15 i februari, medan grannen får sitta i kalldrag med full vinterutstyrsel, hos dem drar en värmare bara in ny kalluft genom springorna i golvet.
 
Skulle kanske funka att lägga frigolitblock under trallen också? Är ju ett billigt och enkelt alternativ.

Priser på dörrar, fönsterparti och tak är väldigt svårt att svara på.. finns ju en uppsjö med försäljare av detta i varierande kvalite och prisklasser..
Enklast e kanske att göra som Anna skriver att googla på ett gäng olika och jämför.
 
jag byggde i sommars 28 m2 trädäck på plintar + 24 m2 uterum också på plintar/trall med 100 mm cellplast isolering i golvet, 16 mm kanalplast och willab glaspartier dock utan energiglas, total kostnad ca 53000:- Allt arbete har jag gjort själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.