Y
Nu får väl de fanatiska bastupersonerna spader men... BEgränsat utrymme lockade tanken ifall man kanske kunde kombinerat en bastu som en duschkabin?

Orealistiskt, ohygieniskt, eller inget ovanligt alls?
 
kanske ingen höjdare rent elsäkerhetsmässigt.
 
Hmm, men min första tanke är vad är ett begränsat utrymme? (antal kvm) Jag har bastat i en fullständigt fanstastisk bastu med en dusch men den var ganska stor. Jag förstår inte faran med en dusch i bastu när man pratar elsäkerhet eftersom elen i en bastu borde klara fukt.
 
Jag har sett en liten bastu kombinerad med dusch. Där jag såg det var det ingen höjdare, men det kanske kan göras bättre.

Erik
 
Det finns ångbastu-duschkabiner i storlek XXL, alltså med plats för minst två personer. Kan det vara något kanske?
 
Tyresö
Min första tanke med dusch i bastun var: Dom första 2 - 3 dl vatten som ligger duschslang och vattenrör, måste bli skållheta, och det är väldigt lätt hänt att efter några bastuöl bli lite disträ.......
2 - 3 dl skållhett vatten räcker långt för att ställa till rejäla problem.
 
  • Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
Y
suck, jag försöker vända och vrida på mina små ytor för lyckas få ett så komplett badrum som möjligt men anar att det är bäst jag placerar något ute i garaget så blir det mer utrymme, fast då känns det inte lika motiverande..
 
Ångbastu? Då är det inget problem med att slänga in en dusch.

Mvh

Jesper
 
Vanlig bastu och dusch skulle jag inte satsa på om du har litet utrymme.
Däremot har jag badat med den lösningen i Finland men då har man ett stort rum och vedeldning, så det blir en helt annan lösning där man istället nyttjar det stora utrymmet.
 
T
Y Yrrol skrev:
Nu får väl de fanatiska bastupersonerna spader men... BEgränsat utrymme lockade tanken ifall man kanske kunde kombinerat en bastu som en duschkabin?

Orealistiskt, ohygieniskt, eller inget ovanligt alls?
Vad blev det hos er? Ska bygga nytt badrum och SKA ha ångdusch där två pers kan sitta skönt och tänker att man om man bara glesar isär mellan britsarna, borde funka väl med dusch pp väggen mitt emot väggen med dörren in till änden på toa
 
T Träkåk skrev:
Vad blev det hos er? Ska bygga nytt badrum och SKA ha ångdusch där två pers kan sitta skönt och tänker att man om man bara glesar isär mellan britsarna, borde funka väl med dusch pp väggen mitt emot väggen med dörren in till änden på toa
Det borde fungera utmärkt!
 
  • Gilla
Träkåk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.