K
Tjena

Har en Hitachi c6bu2, behöver en väska till den så billigt som möjligt, har kollat på biltema och jula men utan att hitta något lämpligt

Nån som har bra förslag?

Ska vara billig så systeiner är inget alternativ

Har nån tips på billig väska till sticksåg så uppskattas det också, är en limp-modell

Är också intresserad av vart man kan köpa sån skumplast eller vad det heter som man kan skära ut själv så grejerna får bra passfrom

Alla tips uppskattas!!!

Mvh
 
Kan man inte köpa originalväskan som reservdel?
 
K
Jodå, det går alldeles utmärkt, var in till min lokala nasare som säljer hitachi, ny väska ville han ha 1200 spän för exkl moms!!!
Ny maskin kostade 2200 inkl moms!!! och då ingick väskan!

Som ni förstår är det inget alternativ
 
Det borde väl gå att få tag på en sån väska nånstans till ett rimligt pris. En begagnad t.ex. hos nån uthyrare vars såg lagt av etc. Då borde den väl kosta ett par hundra kr. Kräver lite tur, men värt en chansning. Generalagenten kan också funka med lite tur.
 
Gör en låda i k-plyfa som du har liggande, kanske? Jag bruka använda vitlim och fickskruvar. Det blir inte jättevackert, men lätt, bra, robust och billigt. Dessutom kan man utan vidare använda lådan som pall att stå eller sitta på. Om man gör lådan stor nog så får man ned sladd och alla tillbehör utan att behöva krångla.

Mr_Handyman myntade uttrycket k-plyfastainer om dessa lådor.
 
Sant så sant, det är ju ett alternativ, och det är garanterat billigast. Formplyfa är ju starkare men för tungt.
 
mattiasp skrev:
Gör en låda i k-plyfa som du har liggande, kanske? Jag bruka använda vitlim och fickskruvar. Det blir inte jättevackert, men lätt, bra, robust och billigt. Dessutom kan man utan vidare använda lådan som pall att stå eller sitta på. Om man gör lådan stor nog så får man ned sladd och alla tillbehör utan att behöva krångla.

Mr_Handyman myntade uttrycket k-plyfastainer om dessa lådor.
Någongång när jag fått klart övrig inredning så skall jag komplettera mina systainers med sådana för "övriga" elverktyg som inte kommit med egen systainer. Därför undrar jag vad du menar med "fickskruvar"? Den enda förklaringen jag hittar är denna:

"Fickskruvar är de där skruvarna som, när man skruvat isär något, lagat det och skruvat ihop det igen – och det fungerar – blir över." (http://curiousheathen.wordpress.com/2009/03/28/fickskruvar/)

Eller det kanske är just sådana du menar? Det går så klar att hitta något som passar i den lådan där dessa hamnar när fickorna tömts.
 
Ibland finns originalväskorna ute på Tradera. Det är ett alternativ om du inte har för bråttom. Har för mig att det brukar gå på någon hundring.
 
Till sticksågen finns iaf en bra modell på biltema för 119kr.

20-254_l.jpg
 
Plastback från CO från 29 Kr ex lock funkar bra locket går över kanten så det regnar aldrig in i backen när dom är ute i regn.
 
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=148918113
Köpte en låda i lagom storlek och inredde med ett tillskuret liggunderlag samt lite dubbehäftande tejp. Blev hur kanon som helst så jag gjrorde även en till överhandsfräsen där jag även fick plats med en sortimentsåda inuti med diverse lösa fräsar och tillbehör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.