Hej jag är relativt nystartat företag och har en kalkyloffert på en glasveranda på gång, har gjort detta mycket innan men endast som anställd!!! Då tänkte man inte mycket på vad som kosta vad osv!! Men det vi skall utföra är en rivning på en äldre veranda på 18 m2, Rivs, (tak väggar fönster dörrar, högt fundament o golv mm.) mellan huset och stallet, 2 fasader blir husets vägg och stallets vägg, sedan rensa grunden och forsa bort sanden och ev sten, fiberduk, makadam, liten drännering ev kopplad till ett gammalt hängrör och sedan till vattenbrunnen, padda och sen forma med kantelement isolera och till sist gjuta helheten. Tillkommer uterumstromme i limträ färdig med 8' grader lutning på tak! Montera uterumstommen och montera alla fönster och dörrar. samt råspont på tak med underlagspapp och sen flyta golvet med vattenburet golvvärme med aluminium isolering på det hela! klinker invändigt panel på tak och innerväggar (väldigt liten yta) samt panel utanför ! inge plåt el och vvs hör till min del

Liknar bilden men med plåttak och lite panel.

Frågorna!
Något speciellt jag bör tänka på vid grunden?
Av era erfarenheter vad bör jag räkna på för pris ?
Har ni haft någe liknande och vad gav ni för pris ?
Gjuta för hand med stor betongblandare eller beställa färdig betong?
Gräva för hand eller med minigrävare ? bra billiga bolag ni känner till för uthyrning av container? Samt bortförsling av sand o skräp samt containerhyra! pålitliga med tider ?
har hört man tar 10 000/ kv2 men är det för endast upförseln av byggnaden eller inc rivning, och är det med material?

Mvh Matt
 
  • e0231bd589b12abe2618fd3e3a0a4ebe.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Angående grävning, Gräv inte för hand, det tjänar du inte på. Fixa en grävare.
 
Huggan tackar för visat intresse och tips!

ingen mer ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.