Har nyligen haft en klantis här som har installerat en kamin åt mig men nu räcker inte de medföljande fötterna till p.g.a stoshålet blev högre än vad de gängade fötterna räcker till.


Nu har jag ställt kamin temporärt på 4st klossar jag hade och bad installatören fixa 4 nya så kommer han med typ dörrstoppsgummifötter vilket förstås INTE funkar så nu vill jag inte ha han här nå mer och tänkt byta ut fötterna själv istället.


Finns det runda plastfötter med gängad insats i?

För jag måste först gänga på gängstavarna genom kaminplåten ovanifrån eftersom de nya är längre.

Eller om man får be nån annan att svetsa fast en M8(16Nyckel?) mutter på en fyrkantsbricka men det blir ju inte lika grant förstås.


Någon som har nå bra förslag?
 
Borra upp och gänga om några dörrknoppar?

Möbelfötter med islagsmuttrar i?

I stort sett vad som helst man borra upp slå ner en islagsmuff i?

Svarva egna i aluminium?
 
Tack för tipsen..

Tänkte mer om det fanns några färdiga att köpa, de behöver nödvändigtvis inte vara rund och platt utan det går väl lika bra med kvadratisk form.

Har inga grejer för att göra egna ben dvs svets,svarv,gängtapp etc och ids ärligt talat inte heller :)


Kikade på vårat stativ till tvättmaskinen men där är själva plastfoten inkapslad i "bulten" annars hade jag säkerligen kunnat använt de.

Detta strul hade ju enkelt undvikits om han måttat kaminen utan benen först till centrum på rökröret och sedan höjt med säg 2cm justermån men men...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.