Jag har nyligen flyttat in i en ny lägenhet. Köket är helt nyrenoverat sen ca ett år tillbaka.

Nu i dag märkte jag att laminatbänkskivan som jag har hade "växt" på ett ställe precis vid en skarv. Verkar som de inte fogats riktigt och att bänken lyckats suga upp vatten där.

Om man torkar upp är det någon som vet om "bubblan" kommer gå tillbaka då? Om den gör det kan man ju bara foga om och få det riktigt gjort antar jag. Gör den inte de är väl bara att byta hela bänken?

Bifogar en bild så ni förstår vad jag menar.

Väldigt tacksam för alla råd jag kan få.
 
  • DSC_0883.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0884.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Korkat att lämna sidan helt öppet så, den skulle ju givetvis ha förseglats så att vatten/fukt inte kunde tränga in i spånet.

Som svar på din fråga så kommer bubblan inte att gå tillbaka..........
 
tank77 skrev:
Korkat att lämna sidan helt öppet så, den skulle ju givetvis ha förseglats så att vatten/fukt inte kunde tränga in i spånet.

Som svar på din fråga så kommer bubblan inte att gå tillbaka..........

Okej:/, Tack för svaret så snabbt.

Då är det alltså bara att byta hela skivan som gäller då?

Min spishäll ligger också i den skivan. Måste en elektriker koppla ur spishällen innan eller få man bort skivan ändå? (Spishällen av en sån modell som glaset "vilar" på skivan)
 
tank77 skrev:
Korkat att lämna sidan helt öppet så, den skulle ju givetvis ha förseglats så att vatten/fukt inte kunde tränga in i spånet.

Som svar på din fråga så kommer bubblan inte att gå tillbaka..........

Förresten, de spånet du ser är det som trängt upp som "bubblan". De så alltså inte ut så innan.
 
T
Det ser i alla fall ut som om det har svällt närmast väggen men det är kanske så att dom har satt bänkskivan taskigt också.

Känn med handen om det är nivåskillnad.
 
tank77 skrev:
Det ser i alla fall ut som om det har svällt närmast väggen men det är kanske så att dom har satt bänkskivan taskigt också.

Känn med handen om det är nivåskillnad.
Känt med handen och den nivåskillnaden man känner är de som den svält man kan känna.. Om man ser till att de torkar ordentligt, skulle de fungera om man silikonar om och över det? Kanske dock inte blir så snyggt..:(
 
Tyresö
Aleckz skrev:
Okej:/, Tack för svaret så snabbt.

Då är det alltså bara att byta hela skivan som gäller då?

Min spishäll ligger också i den skivan. Måste en elektriker koppla ur spishällen innan eller få man bort skivan ändå? (Spishällen av en sån modell som glaset "vilar" på skivan)
Givetvis ska en behörig elektriker göra avinstallation/installation om hällkabeln är ansluten i en väggdosa vilket du kommer få svårt att hitta en elektriker som åker ut på ett sånt litet jobb.

Men om du slår av huvudsäkringen och ser hur trådarna är kopplade, så kan du enkelt göra ett eget kopplingsschema med papper och penna, så att du vet hur du ska installera hällen igen. Det är ju bara 5 trådar du behöver märka upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.