Tjena

Har ett platsbyggt kök från 38 och tänkte behålla det till eftervärlden.
Men nu är det så att jag tänkte taksänka 5cm och montera in LED-Spottar men hur ska jag beräkna antalet spottar ?

Har inget vettigt program på datorn för att rita upp köket men det är 5,2m2 med takhöjd på 2,7m.
Skulle jag beskriva hur det ser ut så är det T-format tack vare skåp som går hela vägen upp till tak

L: 300
B : 210

B mellan skåp 140

Min första tanke är 5 stycken, 3 på rad där bredden är 210 och sedan 2 från mitten av detta och upp mellan skåpen.

Tänkte sedan sätta in 3 spottar under vardera av de två skåpen som är på vardera sida av långsidan.

Så har någon tips på en 12-24V dimmer med två kanaler? Har lite dåligt med plats så jag skulle helst använda mig av en med dubbla kanaler, alternativt så får jag använda dos-dimmrar och sätta ena i dosan bakom kron-dimmern (blir tryck-knapp) och sedan en i kopplingsdosan för taklampan som sitter där nu. 12-24V trafon får jag antagligen gömma i undertaket då eller i skåpen
 
Milkshaken
Du skriver 38..... Vilken modell är det på skåp? Skjut eller med lucka al´a bygellås?
Såna grejer har oxå att göra med infrastrukturen i ditt kök... Coolt att spara ett kök från den tiden tycker jag.
 
Jo 1938 byggdes huset och köket med :). Det som fick mig att köpa lägenheten!

Det är vanliga luckor på överskåpen men tyvärr så är mekanismen bytt, enda som är kvar av det ursprungliga är en liten krok föregående ägare inte visste hur man tog bort. Trist måste jag säga men man kan ju inte få allt.

Angående spottarna så får det nog bli 4st på 210 längden och sen 3-4 till upp längs 300 längden på samma avstånd som på det kortare för symetrin.

Blir 12V LED-spottar så det är bara att ställa dimmerns max där man tycker det räcker om det nu blir för ljust. Lite svårare om man har för få...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.