Jag har klantat mig och pillat på något som såg ut som ett ventilationsrör men som visade sig vara en utomhus-siren. Detta ledde till att sirenens sabotagelarm utlöste.

Nu lyckas jag inte sätta igång larmet som vanligt längre utan det verkar krävas någon sorts återställning. Hur gör jag detta? Jag har 4-5 mer eller mindre olika manualer som hjälper föga.

I en manual står det t.ex. att jag ska slå in kod + enter, bläddra fram till felet ("Sabotage Siren") med A- och B-knapparna och sedan trycka på esc. Jag får då svaret "Säk återst. krävs" som ju jag trodde att jag höll på med.

Någon som har någon idé? Jag trodde jag var hyfsat teknisk tills jag stötte på det här systemet :)
 
Du måste använda en kod med högre behörighet låter det som. Har du mer än en kod att prova med?
 
nohope skrev:
Du måste använda en kod med högre behörighet låter det som. Har du mer än en kod att prova med?
Nej, jag har bara en kod. Visserligen finns det en servicekod som larminstallatören har men som jag hade förstått det så används inte den för att återställa larm.
 
Är sabotaget lagat? Annars krävs det en huvudkod. samma kod som används för att öppna upp för servicekoden
 
Det fanns tydligen ytterligare en kod som jag inte hade fått av installatören, med den fungerade metoden i första inlägget. Tack för hjälpen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.