Det får plats två kort, men det blir väldigt trångt. Jag rekommenderar starkt att sätta expansionskorten nära dom enheter som ska anslutas i dom smidiga små plastkapslingarna med sabotageskydd. Det blir mer överskådligt och dessutom mindre kabeldragning.
 
Tack för tipset! Jag var inte medveten om att man kunde göra så. Hur många trådar går det mellan minilådan och huvudcentralen då? Då kanske man skulle stoppa in ett kort med extrautgångar i centralen istället för framtida bruk. Läser att PC1864 har 4st inbygggda utgångar varav en används till brandlarmet. Man bör väl iofs klara sig med 3 st utgångar men ett kort med 8st extrautgångar kostar ju inte så mycket så man kanske skulle köpa ett ifall man nu inte tänker stoppa in några ingångskort.

Mvh... /Jonas
 
Jag köpte 1864 just för att det blir billigare än 1832+utgångskort.

Manöverpaneler, ingångskort och utgångskort går alla på samma fyrtrådiga busslinje, denna kan du alltså dra i en slinga från central-map-ingångskort-ingångskort (och givetvis även i stjärnnät om du önskar).

Det kan vara idé att kika i referensmanualen och installationsmanualen innan köp, där finns svar på dom flesta frågor.
 
Kan min herre tänka sig att bjuda på en liten länk kanske? ;)

Håller också på att klura lite och det där med att kunan sätta ett in/utgångskort lite decentraliserat kändes ju spännande.
Tex att kunna sätta ett ute i förrådet och ta alla dess in och utgångar på separata sektioner där och sen bara behöva en fyrledare in till huset
 
mats_o skrev:
Kan min herre tänka sig att bjuda på en liten länk kanske? ;)

Håller också på att klura lite och det där med att kunan sätta ett in/utgångskort lite decentraliserat kändes ju spännande.
Tex att kunna sätta ett ute i förrådet och ta alla dess in och utgångar på separata sektioner där och sen bara behöva en fyrledare in till huset

Registera dig på www.diyalarmforum.com så kommer du åt alla DSC-manualer.
 
man tackar
 
Är det samma skåp till 1832 och 1864?
 
Japp, se sidan 4 i referensmanualen.
 
Ögonen är ju det första man blir blind på ;)
 
Är väl fortfarande blind antagligen men :)
Är det någon som har en mailadress till alarmsystemstore?
Går ju inte att välja sverige som land i deras ordersystem tyvärr
 
Sist jag försökte handla hos alarmsystemstore gick inte köpet igenom pga avsaknad cvc-kod. Inget svar på mail efter ett dygn så jag handlade från SafeMart istället.
 
Som ni märker börjar det dra ihop sig till ett litet DSC projekt.
Tanken är att ta följande från USA:
1864NK panel och kapsling (min ver 4.2 för att använda global arm/disarm)
RFK5500 Manöverpanel
2 5108 expansionskort (nån som har ett mått på dessa)
1 (till att börja med) WS4959 fjärr

En del sensorer och sirener kan återvinnas från tidigare lösning och resten köps troligen i Europa.
Trafo antingen lokalt eller elonline.
12V 7.2Ah är vanliga UPS batterier och sådanna har jag en hög av.

Nån som ser nått uppenbart tokigt?
 
Det ser vettigt ut. Sensorerna (PIR och MK, glaskross mm) är garanterat billigare där du köper panelen än i Europa, så lika bra att beställa det på en gång.

För att montera 5108 rekommenderar jag starkt en sånhär: http://www.baranharper.com/htm/pc5001cp.htm
Trevlig liten plastkapsling med sabotageskydd att montera i närheten av där man ska ansluta sina sensorer.
 
Fick just ett svar från safemart där de ville ha lite över 200 dollar i frakt tyvärr.
Det är ju lite mycket på 316 i varuvärde

Det vart alarmsystemstore tillslut.
Fick svar på mail och vipps så var Sverige med i listan över valbara länder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.