Jag har tre likadana tapeter men i olika färgkombinationer som jag har fastnat för... Jag skulle vilje ha dom till en fondvägg och sedan en enfärgad till resten av rummet. Men vilken färg ska man ha på den enfärgade till respektive tapet? Jag vill hålla det ganska ljust...
Några tips? Kanske med bildförslag till och med?

http://sh1.ateles.se/epages/malerib...51c47007193cc271e526316e4064d/UserTemplate/30


Bitto
 
  • ta60477.gif
Och bild nummer 2
 
  • ta60476.gif
Och bild nummer 3
 
  • ta60475.gif
vägg i samma färg som tapetens grundfärg ( ej som mönster),skulle jag välja. Ska det vara ljust ska det vara nr 3 :)
gaia
 
Men hur pass många nyanser ljusare kan man ta om man skulle välja mittentapeten? Ser det kostigt ut om den tapeten går åt det vita hållet eller bör man i så fall ha den beige?
 
bitto skrev:
Men hur pass många nyanser ljusare kan man ta om man skulle välja mittentapeten? Ser det kostigt ut om den tapeten går åt det vita hållet eller bör man i så fall ha den beige?
Tycker att du kan ha helt vitt till oxå. Vi har vita väggar i allrummet med en brun fondvägg. Vi tycker det är jättesnyggt.
 
Snygg tapet oavsett, vad heter den och vad kostar den?
 
Manberg skrev:
Snygg tapet oavsett, vad heter den och vad kostar den?
Enchant

Tillverkare: Midbec
Kollektion: Indulgence

Mått: 10 X 0.52 m
Artikelnummer: 60476

Övrigt: Papperstapet. Limrekommendation: Färdigblandat lim med STB kod en fyrkant förstärks med 10-15% vävlim STB kod en trekant.

Pris: 595,00 kr/rulle
(Frakt: 129 kr)

Leveranstid:  1 vecka
Mönsterpassning:  0.52 m

Butik se översta länken (http://sh1.ateles.se/epages/malerib...e161b008e0106271e526316e4057f/UserTemplate/30)

 
Hej,
Vi har valt att göra på olika sätt i två av våra rum, musik/TV rummet och i sovrummet. I vårt sovrum har vi valt att använda en tapet med fondtapetens bottenkulör på de andra väggarna. I vårt musik/TV rum har vi en svart tapet som fondvägg (bio och fönsterväggen) och en vit ton på övriga väggar. Vi gillar båda varianterna.

Gå på känslan och hur det passar in jämfört med de övriga rummen.  :)

Mvh A
 
Hej!

Till de två översta skulle jag kunna tänka mig både rosa eller vaniljgult, den tredje en beige nyans.

Vad är det för rum vi prayar om?

Jag röstar mer för färger än beiget, men det beror ju oxå på viken inredning rummet ka ha...

//Snäckan
 
Det vardagsrummet som ska få sig ett lyft... För tillfället så är det gult med bård uppe vid taket... Jag mår uppriktigt illa av att vistas i detta gula rum! Så gula nyanser går nog bort...
 
Hej, jag skulle absolut välja tapeten på bild 2 som fondvägg.
Till det vitt på övriga väggar.
Nummer 1 tror jag blir svårmatchad när du kommer till val av övrig inredning.
Nummer 3 tror jag blir aningen intetsägande som fondvägg.
Nummer 2 däremot tror jag ger ett varmt och harmoniskt intryck. Tillsammans med vitt/ljust på de övriga väggarna blir det ljust och fint ändå. Samt att du får ett djup i rummet som jag tror att du går miste om, om du väljer den ljusa fondtapeten.
Har du mycket fönster och stort ljusinsläpp i rummet, så kan du alltid slå på lite extra....

Har för en tid sedan varit i samma sits som du och det är banne mig inte lätt.
Men efter många om och men slutade det med den här tapeten.

Tredje uppifrån.
http://www.sandbergtapeter.com/defa...;katdel=3&psid=55&vid=135&vrank=4

:)Lycka till med dina val
// Fia
 
Jag hade helt klart valt tapet nummer två. Men det är ju en smaksak. Sedan hade jag valt att måla övriga väggar i färgen som ligger i grunden på den tapeten. Alltså en lite brunaktig ton.
Hur stort är rummet ni ska tapetser?
 
Hejsan!
Jag skulle nog främst gå med antingen "bakgrundsfärgen" (dvs inte mönstrets färg) eller några nyanser ljusare. Vitt duger också alldles utmärkt. Man vill ändå att en fondvägg ska bryta av lite ..men ändå matcha :)

Prova och tapetsera och måla lite på en spånskiva... den kan ju ju prova olika kombinationer på.. bara att ta bort och måla om! Då ser man iaf hur färgerna tar sig mot varandra... vill ni kan ni dessutom sätta dit färger från möbler och mattor.. och annan färg i rummet.. så ni ser hur allt tar sig mot varandra!

Lycka till! MVH Sandra

:cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.