Hej,

Någon som har tips på en bra kvalitetsansvarig i norra Stockholm. Gärna någonstans efter E18.....

Jag har fått ett mail från min byggnadsinspektör, för en timme sedan att min kvalitetsansvarig har avsagt sig sitt uppdrag. Mig har han inte kontaktat överhuvudtaget. Jag pratade med hans kontor i måndags för att bestämma tid för att han skulle göra en kontroll på mitt bygge igår. De fick också mobilnumret till han som äger byggfirman. Min KA hörde aldrig av sig till byggfirman utan var dit själv. Jag tycker att det är bättre att man pratar med varandra eller åtminstone hör av sig!

Därför är jag i behov av en ny kvalitetsansvarig omgående och är tacksam för tips snarast!

Jag vet andra KA, men de bor 60 mil härifrån och de tycker sedan tidigare att min KA verkar konstig.

Hoppas att någon här kan hjälpa mig....
 
Kan du beskriva lite mer hur problemet ser ut, verkar konstigt med en KA som bara hoppar av.
 
Jag har nyss pratat med en annan KA, som också frågade vad han som jag har haft heter. När jag sade hans namn, fick jag direkt till svar att han visste om åtminstone sex andra byggprojekt, som han också under den senaste tiden hade hoppat av från på motsvarande sätt. Men redan i somras sa de KA som jag pratade med på annan ort, att de tyckte att jag skulle byta KA, eftersom de tyckte att det var helt konstigt att behöva göra en lastviktsberäkning för att se om grundkonstruktionen skulle hålla för mitt timmerhus. När de såg mina ritningar, sade de att det skulle hålla. Därför har jag ahft stopp i mitt bygge ett par månader.
 
Tack för tipset! Jag får kolla det i helgen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.