Hej! Vi har på tomten en gammal timrad lada som vi nu känner att vi måste åtgärda efter att vi bott här i över två år. Antingen så river vi rasket, eller så lägger vi på ett nytt tak samt fixar till det lite.

Här har jag lite bilder samt mer info: url inaktuell

Är det någon som gjort liknande saker förut?
Vad skulle rivning och bortforsling kosta?
Vad kostar det att ställa dit en container någon vecka så att man kan göra det själv?
Vad kan det gå på att förstärka bakväggen samt fixa 13 nya takstolar + tegel eller plåt?
Vad skulle ni göra??  :-/
 
Personligen skulle jag bygga nytt och försöka bli av med ladan genom att annonsera ut den "bortskänkes mot rivning". Då kanske du slipper kostnader för nedmontering, bortforsling.
 
cubix skrev:
Personligen skulle jag bygga nytt och försöka bli av med ladan genom att annonsera ut den "bortskänkes mot rivning". Då kanske du slipper kostnader för nedmontering, bortforsling.
Hm, jo egentligen skulle jag vilja använda grunden för att sätta upp en liten gäststuga samt en bastu. Men det är ju en fråga om pengar också.

Finns det folk som vill ta ett sådant ruckel utan att få betalt för det?
 
utan_staket skrev:
Finns det folk som vill ta ett sådant ruckel utan att få betalt för det?
Det finns säkert någon vedeldare som är intresserad. Sätt in en bortskänkes annons. ;)
 
Har ett liknande problem- fast samägd lada på en ö...

Får bli en stor majbrasa när taket är helt slut. Rött målat trä duger inte till ved- mäjligen några av stockarna i stommen.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.