Sådärja...Då har man reggat sig här...Känns roligt kan jag meddela...Får passa på att tacka för en bra sida och nu hoppas man att man ska bli liiite händig så man kan överraska sin fru..;)

Planerna är att bygga ett extra rum i garaget...Vi tänkte dela halva garaget och behöver då sätta upp en vägg, isolera 2 väggar och lägga golv...Det är ett betong golv...

Vad skulle ett sånt projekt kunna gå på om man hyr någon att göra det?
Fått ett prisförslag på 10 000 - 15 000 kr....Vad tycks om det?

Hur går man tillväga om man själv vill göra det? Vilken typ av isolering rekommenderas?
 
Det lät nästan lite lågt prismässigt så där spontant.
En isolerad betongplatta (utan golvvärme) brukar man räkna på hamnar på runt 1000 m2, nu har ju du en hel del fixat redan men ta hälften minst.
Sen ska du ha reglelstomme, isolering, el och sen ytskikt.

Jag vill inte vara taskig alls men jag reagerar lite på priset
 
Jag håller med, 15.000 låter lågt. Men ska inte golvet isoleras utan bara läggas dit. smälla upp en vägg med isolering, isolera 2 väggar och gipsa, inte göra nåt med taket? isolera t.ex?? ska det inte in någon dörr?? ett oisolerat garage kan ju behöva värmekälla och en del el......
15.000 för materialet kanske kunde gå bra. Men lägg gärna upp en bild så man ser vad du tänker.
 
Oj, hehe ser att jag gör en riktig ko-vänding i mitt inlägg, jaja ni förstår säkert.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.