Jag och min sambo bor i en hyreslägenhet som vi försöker fräsha upp genom målning osv. Eftersom det är hemsk plastmatta över alla rummet så lägger vi klickgolv för att snygga till det lite.
Dock återstår badrummet, där det ligger någon blå hemsk matta.
Är det någon som har någon idé på hur man kan dölja den eller snygga till det. Att lägga kakelgolv eller dyl är uteslutet tyvärr
 
Det finns särskild trall, tex. av teak som har ngn. form av "ihopkroknings"-anordning, vilket gör att man kan kroka dem i varandra och på det sättet täcka golvet.

Tycker själv inte det är särskilt praktiskt då det blir så besvärligt att städa under och i ett badrum blir det ju så snabbt hår och annat "godis" under.
Men det ser ju snyggt ut.

Annars kanske man kan tänka sig någon form av matta, av större format som täcker större delen av golvet, tex. en plastmatta.

Vet också att målning av våtväggar/mattor varit uppe här på forumet tidigare och såvitt jag minns så fanns det någon som lyckats med det, men jag har ingen egen erfarenhet av att måla på plastmattor.

MVH//Christina.
 
Jag mailade alcro vid nåt tillfälle och det ska enl dem funka att måla plastmattan även om de inte garanterar hållbarheten. Annars är nog bara alternativen att Stå Ut eller att lägga på någon annan typ av matta men risken är som sagt att det blir fukt och smuts under.
 
byggimpert skrev:
Det finns särskild trall, tex. av teak som har ngn. form av "ihopkroknings"-anordning, vilket gör att man kan kroka dem i varandra och på det sättet täcka golvet.

MVH//Christina.
Svedbergs har teakgolvpaneler 30x30cm för 100kr/styck (ca 1000/m2)...inte biligt precis :(
gaia
 
gaia skrev:
Svedbergs har teakgolvpaneler  30x30cm för 100kr/styck (ca 1000/m2)...inte biligt precis  :(
gaia
Jag såg sådana hos min lokale trädgårsmöbelhandlare, för ca. halva det styckepriset i början på säsongen, de var dessutom i större format (minst 40x40 eller 50x50) och i snygg teak, men de gick åt som "smör i solsken" så när jag var där sist fanns inte en enda kvar, hade själv tänkt köpa några stycken att ha som "matta" framför badkaret, men det tänkte jag på för sent ;).

MVH//Christina.
 
funderar lite smått om man kunde köra någon form a bambu liknande matta kanske. dock har jag svårt att hitta några i större storlekar. är det någon som har sett sådana någonstans?
 
Vi köpte en liten badrumsmatta i bambu (eller nåt liknande) på Åhlens. Det döljer inte hela golvet, men drar i alla fall bort uppmärksamheten från det.
 
tack digital. har kollat runt lite efter en sådan men har inte haft vägarna förbi åhlens ännu.
hur stor är eran?
 
Vart på rusta hittar du den? lyckas inte se hitta den på hemsidan
 
Charlie skrev:
Under "trädård/övrigt"

[länk]

Någon som vet om denna "golvplatta" finns kvar på Rusta eller om något annat varuhus har sådana (gärna ljusblå), länken fungerar inte längre och jag hittar den inte under trädgård/övrigt eller någon annanstans. Det lokala byggvaruhuset kände bara till att det fanns sånna med trätrall på ovansidan.
 
Coop här i Karlstad har haft lite alla möjliga varianter
 
Du har säkert hittat lösning redan, vi har samma problem och lutar åt trätrallsvarainten. Annars kan jag rekommendera att måla golvet, vi gjorde det i köket. Fråga efter färg för linoliumgolv på färgbutiken. Du tvättar och slipar först golvet med fint sandpapper och sen målade jag tre gånger får att få det snyggt.
Kul med valfriheten i färger.
Allt gott,
Kajsa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.