Nu äntligen är mitt bastuprojekt färdigt!

Jag vill tacka alla här som har hjälp mig när jag har behövt det och måste säga att det finns mycket matnyttigt här om man behöver hjälp eller vill ha idéer. Det hade inte blivit lika lätt att bygga bastun utan er! Tack!

Bifogar några bilder på hur det såg ut innan och även hur det såg i i helgen när dottern satt och åt popcorn medans jag fixade till de sista detaljerna i fredags kväll!

Har hunnit basta 2 gånger i helgen och det känns redan nu att den här vintern kan bli lite varmare än förra året!

Lite info: Allt förrutom aggregatskyddet är löstagbart utan att lossa på minsta skruv eller dylikt. 2 fönster utåt (lika stora, ca 100cmx40cm), glasdörr mot "relaxen" (källaren... :), Tylö Sport 8 aggregat, 2 enkla lampor under lavarna med dimmer, 2 marinhögtalare under lavarna, "vanlig" belysning vid ingången (ej dimmer). Allt byggt i Al från Flatereds såg utanför Habo/Jönköping (en s.k. gårdssåg som säljer till alla som vill köpa)

Nu börjar det klia lite i fingrarna för att ge sig på nästa projekt... Undrar vad det ska bli... :)
 
  • bastu innan 1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bastu innan 2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bastu innan 3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nya bastun 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nya bastun 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjusigt!

Ser skönt ut att kunna halvligga mot "triangeln" på övre laven, hade jag haft plats för en sån vore det ett givet tillägg till min bastu. Visst är det skönt att byggprojektet i sig kan belöna dig med njutning? :)
 
Hej
Ser härligt ut, undrar bara vilka mått du har? Bredd, längd, höjd??

Hälsningar // Raceit
 
Televiinken: Underbart! "triangeln" är lös så det går att ta ur om man är för många och ta fram när man själv ska halvligga på överslafen (går även att använda på underslafen om man är riktigt utpumpad...) :)

Raceit: Antar att du menar bastuns mått: bredd ca 197 cm, höjd ca 210 cm och djup ca 195-200 (minns inte riktigt djupet). Höjdmåttet har jag tagit från diskussioner här på byggahus och kan inte säga annat än att det är precis lagom högt.
Om det är lavarna du menar så är den övre 60 cm djup, den undre 45 cm (i efterhand hade nog 50 cm för nedre laven varit bättre med tanke på barnen). Om någon mot förmodan skulle vilja sova över i bastun går det att lägga dem bredvid varandra på undre lavens nivå och få en 105 cm bred och (nästan) 200 cm lång säng. Det ger mao en tom yta direkt in till höger (aggregatet är direkt in till vänster). Det är reglat för att kunna göras en lav där vid senare tillfälle, men för stunden finns det inget riktigt behov för det. Något mer? :)
 
Hej.

Ser kalas ut och måtten är ungefär samma som vi planerar för kommande projekt i källaren! Tror säkert att er vinter kommer att bli lite varmare i år;-)
 
Hej igen !!

Det var bastumåtten som jag undrade över, kommer att bygga en egen snart.....
Tack för info.

Raceit
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.