Du borde väl kunna fastinstallera dessa med men du måste ju tänka på att transformatorerna ska gömmas någonstans också...

Bästa ställe för att gömma dessa är nedåt i ett av bänkskåpen eller uppåt innanför takanslutningen.
 
Min elektriker vill inte använda den lampan för fast installation. Han har dragit ett rör som kommer ut precis under överskåpet och därpå vill han sätta bänkbelysningen. Jag har hittar lamor utan stickkontakt men bara sådana med lysrör. Och det vill jag inte ha.
 
The Tor skrev:
Min elektriker vill inte använda den lampan för fast installation. Han har dragit ett rör som kommer ut precis under överskåpet och därpå vill han sätta bänkbelysningen. Jag har hittar lamor utan stickkontakt men bara sådana med lysrör. Och det vill jag inte ha.
Ok... jag vet att de flesta elektriker får krupp bara de ser dessa Ikealampor så jag förväntade mig nästan det svaret. ;)
 
Sätt en baldakin/skiva under skåpen och fäll in T4 lysrör eller spotlights!
 
Lånar denna tråden lite....

Vet någon var man kan köpa halogenbelysning (spottar) med inbyggda uttag i rampen???

Tidigare kunde man tydligen göra det på IKEA men de har slutat med detta.

Mycket tacksam för tips.....det är ett mörker i köket!
 
Du får nog förklara lite bättre vad du menar med " (spottar) med inbyggda uttag i rampen"
 
cullberg skrev:
Du får nog förklara lite bättre vad du menar med " (spottar) med inbyggda uttag i rampen"
Antar att han syftar på liknande som TS länkar till fast med eluttag i också...

Så som man hade förr med lysrörsramper med inbyggda uttag i. ;)
 
Den där ikearampen har inbyggd trafo tror jag. Samt att den är popnitad ihop och går inte ansluta direkt med kabel (som riktiga armaturer). Ska du ansluta denna fast måste man sätta en anslutningsdosa med dragavlasning bredvid.
 
Rrrrr skrev:
Den där ikearampen har inbyggd trafo tror jag. Samt att den är popnitad ihop och går inte ansluta direkt med kabel (som riktiga armaturer). Ska du ansluta denna fast måste man sätta en anslutningsdosa med dragavlasning bredvid.
Som jag misstänkte... som vanligt är det bara låtsasprylar de säljer... ;):D
 
The Tor skrev:
Min elektriker vill inte använda den lampan för fast installation. Han har dragit ett rör som kommer ut precis under överskåpet och därpå vill han sätta bänkbelysningen. Jag har hittar lamor utan stickkontakt men bara sådana med lysrör. Och det vill jag inte ha.
Märkligt, vi har den modellen och våran elektriker hade absolut inga problem med att sätta den som fast installation. Han knippsade av stickkontakten och drog till första bästa kopplingspunkt! Blev både snyggt och bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.