Jag undrar om kan rekomendera nån seriös duktig betong entreprenör/firma i stockholm.
Ska riva upp ett reglat trägolv i källare. Plattan ligger lägre än i resten av källaren så tänkte fylla ut med eps cement/betong och letar efter en firma som kan fixa det till ett vettigt pris.
 
Hur stor yta? EPS är väldigt lättarbetat tycker jag. Lånade in farsan och gjorde 15kvm x ~15cm på några timmar med en handblandare (inte borrmaskin) i ett 120L kärl. Det enda som var lite jobbigt var dammet och kulorna som inte kom ner i vattnet lätt for omkring (vi stod inne för att slippa bära färdigblandat så långt och trångt) I mitt fall hade det knappast varit värt pengarna att ta hit en firma för detta.
 
Ytan är 20kvm x 10 cm så visst skulle det gå att göra själv, men har småbarn och tiden är knapp så det får nog bli det enkla men lite dyrare alternativet. Nån som har erfarenhet av Nettobetong AB eller Belstroj AB?
 
Tyresö
christian22 skrev:
Ytan är 20kvm x 10 cm så visst skulle det gå att göra själv, men har småbarn och tiden är knapp så det får nog bli det enkla men lite dyrare alternativet. Nån som har erfarenhet av Nettobetong AB eller Belstroj AB?
NettoBetong är en skojare, som återvinner returbetong genom att hålla liv i den med vatten - vilket gör att k-värdet sjunker och betongkvaliteten är inte ens i närheten av vad nästa kund har beställt, men får betala - och som han levererar returbetongen till.

Stor varning för en sån skojare i branschen som förstör för alla oss andra, som är seriösa och har yrkesstolthet.
 
Tyresö
Ska även tilläggas att NettoBetong har flera civilrättsliga anmälningar på sej från kunder som är rejält förbannade. Även Skatteverket är inblandad i härvan
 
Ok låter ju inte så bra, har du tips på nån annan entreprenör/firma? Skit svårt att hitta nån som vill ta ett så här "litet" jobb. Gärna bromma eller i närheten.
 
Tyresö
Några riktigt seriösa firmor som jag vid tillfälle lejt in att formsätta, armera, gjuta betonggolv och stödmurar är: www.betongkungen och www.GTAB.

Dom gör bara proffsjobb och har yrkesstolthet + att dom är väldigt lätta att komma överens med. Ditt lilla jobb, kan dom säkert ta emellan något annat jobb - ring och snacka med dom, så löser dom ditt problem

Man får ju inte göra företagsreklam genom att presentera mitt eget företag, så du kan ju inte få reda på vem du ska hälsa ifrån, men dom förstår säkert vem jag är
 
Tack för tipset, har mailat båda firmorna med beskrivning på jobbet så får man se om nån nappar.

/Christian
 
Tyresö
christian22 skrev:
Tack för tipset, har mailat båda firmorna med beskrivning på jobbet så får man se om nån nappar.

/Christian
Det är bättre att ringa dom! Dom kan vara inne i en fas med mycket jobb och då försvinner ditt mejl bland all reklammejl - det är likadant för mej och troligtvis för dom flesta entreprenörerna - har man mycket jobb 1 - 2 veckor, då har man inte tid att kolla mejlboxen och då försvinner jobbmejlen bland all reklammejl som man bombas med.
 
Tyresö skrev:
Några riktigt seriösa firmor som jag vid tillfälle lejt in att formsätta, armera, gjuta betonggolv och stödmurar är: www.betongkungen och www.GTAB.

Dom gör bara proffsjobb och har yrkesstolthet + att dom är väldigt lätta att komma överens med. Ditt lilla jobb, kan dom säkert ta emellan något annat jobb - ring och snacka med dom, så löser dom ditt problem

Man får ju inte göra företagsreklam genom att presentera mitt eget företag, så du kan ju inte få reda på vem du ska hälsa ifrån, men dom förstår säkert vem jag är

Får tacka för tipset. Anlitade GTAB för ett mindre gjutjobb. Slängde ut ett uppreglat trägolv och behövde gjuta nytt på 14 kvm. Med kort varsel så gjöt de snabbt och smärtfritt. Trevligt bemötande också. Är klart nöjd med jobbet.
 
Tyresö
Hempularn skrev:
Får tacka för tipset. Anlitade GTAB för ett mindre gjutjobb. Slängde ut ett uppreglat trägolv och behövde gjuta nytt på 14 kvm. Med kort varsel så gjöt de snabbt och smärtfritt. Trevligt bemötande också. Är klart nöjd med jobbet.

Det är därför jag lejer in dom när jag har tagit på mej för mycket jobb!

Jag behöver aldrig vara orolig för att dom skulle göra ett dåligt jobb - jag ställer enorma krav på mej själv pga min yrkesstolthet - och likadana krav ställer jag på dom företag jag lejer in. Det första jag gör klart för företagen jag lejer in är: Ett klagomål från en kund, och samarbetet är slut!! Hårt men rättvist.....

Ovan på det ställer jag ett krav på ett trevligt bemötande gentemot kunden - gör kunden nöjd, oavsett vad kunden kräver - utan tjafs!

Vad kul att även du är nöjd, fast...GTAB-killarna är ju djä#& duktiga - trots att dom ser ut som ett klotterplank på hela överkroppen, speciellt Jonny....
 
Skall kanske påpeka att hempularn är inte samma som hempularen (dvs jag).

Vi borde kanske göra något åt den ev. namnförvirringen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.