Det e NF
Bara utvändig målning som vi måste göra sj,men det måste väll nästan alla :)

Även finplanering e inräknat i det priset, nu var våran tomt billig så det gör ju en hel del 50,000kr inkl VA ;)
 
Men byggde inte ni mha egen firma? ;)
 
Nä det e en lokal byggfirma som bygger huset till oss alltså inget större husföretag :)
 
Du har rätt i det du skrev tidigare. Jag räknade om vårt kvadratmeterpris och hade vi haft lika billig tomt som ni så hade vi betalat 11.500 per kvadrat för vårt bygge. :surprised:
 
Jo det kan nog stämma, tur att någonting e billigt när man bygger hus ;D
 
Arto skrev:
Det låter bra att ni kan bygga för detta pris och få med El med material samt arbete,Vvs-arbeten med porslin,Målning,Köket,Vitvarorna, All beklädnas material, Grund med schakt o markarbeten samt värmepaketet i priset av 6000:- /m² alltså ett komplett hus nyckelfärdigt, vilken firma anlitar ni jag vill anlita dom också, skicka ett pm till mig om dom,,,,Tack
anlita???????????? Jag trodde att om man bygger löevirke så gör man massa grejer själv ::) Allt byggmatrial till huset kostar 620.000kr med fönster golv trapp allt byggmatrial
 
bummse skrev:
 anlita???????????? Jag trodde att om man bygger löevirke så gör man massa grejer själv  ::) Allt byggmatrial till huset kostar 620.000kr med fönster golv trapp allt byggmatrial
Hej Bummse
Jag tänkte lite fel, när jag läste, allt kostar 6000Kr,
Helt annat och mera rätt pris när det är bara material,
Hur är det med grunden och stomresningen ingår något av det i priset

 
Som vanligt så blandas mycket äpplen och päron i dessa prisfrågetrådar.

För att kunna jämföra priser så krävs en noggrann jämförelse på alla poster. Allt i huset påverkar priset från tak till grund och sedan räknar en del med tomt andra inte, en del bygger 1,5 plan andra 1 plan, en del bygger allt själva andra inget osv.

Min bestämda åsikt är att man måste ha betydligt mer uppgifter om vad som ingår i det pris man skriver här.

Citat bummse
"Vi ska bygga lösvirke på 219 kvm det kommer att kosta runt 6000kr per kvadrat det är med allt "

Goddag yxskaft, detta säger ju ingenting. Ungefär som jag skulle säga att vi byggt vår sommarstuga på 35m2 för 3000:-/m2 inkl allt. Är denna sommarstuga en friggebod med utedass eller en fullutrustad stuga med året runt standard, hur mycket betalade jag för tomten, hur mycket byggde vi själva, vilket tak har vi, hur gjorde vi grunden mm mm?

Alltid intressant med prisjämförelser men att vräka ur sig sina anmärkningsvärdt låga priser utan förklaring är ju totalt värdelöst.
 
WeeBe skrev:
Som vanligt så blandas mycket äpplen och päron i dessa prisfrågetrådar.

För att kunna jämföra priser så krävs en noggrann jämförelse på alla poster. Allt i huset påverkar priset från tak till grund och sedan räknar en del med tomt andra inte, en del bygger 1,5 plan andra 1 plan, en del bygger allt själva andra inget osv.

Min bestämda åsikt är att man måste ha betydligt mer uppgifter om vad som ingår i det pris man skriver här.

Citat bummse
"Vi ska bygga lösvirke på 219 kvm det kommer att kosta runt 6000kr per kvadrat det är med allt "

Goddag yxskaft, detta säger ju ingenting. Ungefär som jag skulle säga att vi byggt vår sommarstuga på 35m2 för 3000:-/m2 inkl allt. Är denna sommarstuga en friggebod med utedass eller en fullutrustad stuga med året runt standard, hur mycket betalade jag för tomten, hur mycket byggde vi själva, vilket tak har vi, hur gjorde vi grunden mm mm?

Alltid intressant med prisjämförelser men att vräka ur sig sina anmärkningsvärdt låga priser utan förklaring är ju totalt värdelöst.
Ja vissa förstår ju inte Exepel DU bygger hus på 150 kvm huset kostade 2,4 miljoner så delar du summan med kvadraten så fär du ett kvadrat pris EX 2400000/150=16000kr Goddag Yxskaft :surprised:
 
Arto skrev:
Hej Bummse
Jag tänkte lite fel, när jag läste, allt kostar 6000Kr,
Helt annat och mera rätt pris när det är bara material,
Hur är det med grunden och stomresningen ingår något av det i priset
Grund ingår stomresning ingår men kökslukor ingår inte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.