Barnen,
partnern,
föräldrar eller vänner?

Eller gör ni allt själva?
 
Per vecka

Kompisar 1tim
Släkt/föräldrar/svärföräldrar 2tim
Partner 2tim
Jag själv ca 25tim. (behöver dock dra ner och ta det lite lugnare)

Helt ovärderligt men så klart önskas mer hjälp om det var möjligt.
 
Suhagg.

Om du har heltidsjobb, maximera det till 15 h. Ha alltid en dag helt ledig. Annars får du problem. Det var nära för min del...
 
kamilenski skrev:
Suhagg.

Om du har heltidsjobb, maximera det till 15 h. Ha alltid en dag helt ledig. Annars får du problem. Det var nära för min del...
Har kört på lite intensivt för att "bara" fixa. Råkade bli i ca 6mån :cool:
Heltidsjobb, borta från hemmet 11tim om dagen.

Kommer att dra ner väldigt mycket nu under vintern pga att jag har massa utvändigt jobb som inte kan påbörjas. Ska återuppta en hobby jag haft vilande i ca 1år och njuta lite. Men jag känner mig själv och jag kommer dra igång med samma tempo i Mars eller nått sånt igen.
Fördelen är att då kommer jag ta in en hantverkare så det blir inte lika tungt att dra hela lasset själv. Det kommer hända mer saker och inte se lika hopplöst ut och gå så sakta fram som när jag sliter själv.
 
Själv blir det ofta 10 timmar på vardagarna samt 20 timmar under helgen.
Frugans insats brukar landa på 3-5 timmar vardagar och kanske 10-15 på helgen. Men då tar hon mycket större ansvar för maten också.

Från övriga: 0. Vi tillhör inte de lyckliga som har en stor, arbetsvillig familj i närheten. Alla kompisar har sina egna projekt att dona med. Och var timme jag ber dem om hjälp måste jag ju ge tillbaka. Så det blir hugget som stucket, eller hur. Dessutom jobbar jag faktiskt alla bäst ensam med P1 i öronen.
 
Redigerat:
cederbusch skrev:
P1 i öronen.
Trodde det är bara jag som gillar P1!
d^_^b
 
kamilenski skrev:
Barnen,
partnern,
föräldrar eller vänner?

Eller gör ni allt själva?
Grannen hjälper om det är tunga lyft, annars gör jag allt själv.
Den största hjälpen är ändå Google + Byggahus-forum! d^_^b
 
Min sambo och jag.

Önskar däremot att man kunde förmå sig att be om barnvakt lite oftare.
 
kamilenski skrev:
Trodde det är bara jag som gillar P1!
d^_^b
You´re not alone kamilenski, you´re not alone!
 
Jag och maken jobbar på själva. Barnen saboterar mest (kräver mycket tjat för att iallafall hålla ordning på sina grejer), föräldrarna är gamla och sjuka, så det är mer vi som hjälper dem, och vännerna har sitt eget att tänka på, de brukar också få lite hjälp av oss. Bästa hjälpen från omgivningen är ju om de passar barna en helg så att man kan jobba på utan att behöva serva dem.
 
Min sambo iförsta hand
och min pappa som inte kan hålla sig borta...han jobbar mer på mitt hus än jag !!!
Vi måste skicka iväg honom med mamma för att han ska sluta, jag får då ringa hem och säga "Hej mamma, nu börjar det bli sent och min man är trött kan du hämta pappa"
 
Nillinsim skrev:
... "Hej mamma, nu börjar det bli sent och min man är trött kan du hämta pappa"
Oj.
:D
 
Hustrun har målat litet grann men det är ett par år sen sist nu. Annars hjälper hon mig ibland med tunga lyft. Far och svåger har hjälpt till med var sitt fönsterbyte. Barnen har hjälpt till litet med tapetrivning. Annars är det bara jag.
 
Farzan skrev:
Hustrun har målat litet grann men det är ett par år sen sist nu. Annars hjälper hon mig ibland med tunga lyft. Far och svåger har hjälpt till med var sitt fönsterbyte. Barnen har hjälpt till litet med tapetrivning. Annars är det bara jag.
Är barnen så pass gamla att dom hade kunnat hjälpa mer?
 
Kan man vända på frågan kanske? Ni som har en partner hemma, varför hjälper han/hon inte till mer?

(Förutsatt att huset samägs och inga funktionsnedsättningar förekommer)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.