Någon som har beställt Sonos från ex USA och vet om prisskillnaden är stor så det skulle kunna löna sig ?
Behöver 4 st ZP120 soneplayers så det kanske finns en chans att spara en slant.
 
Det lönar sig definitivt, men blir som vanligt problem om prylarna går sönder.

Billigaste Zp120 i Sverige ligger på ca: 5 400 kr, och om du handlar en ny Zp120 från USA (ebay) blir priset ca: 4000kr (inklusive frakt och skatt och tull).

Skall du köpa 4st sparar du 5600 kr. Om den prisskinnaden motiverar dig till ett köp utomlands kan nog bara du svara på:)

Kommer förmodligen också köpa ett gäng Zp120 att ställa i mediaskåpet och köra DLS inbyggnadshögtalare (utom i vardagsrummet).
 
ok, har en kompis som åker över vid jämna mellanrum så jag får väl skicka en beställning via honom. Har du kopplat ditt sonos till en nas och isf vilken ?
 
Har ju inte köpt något Sonos system ännu, men planerar att köra NAS-server, vet dock inte vilken ännu.
 
Viding skrev:
Det lönar sig definitivt, men blir som vanligt problem om prylarna går sönder.

Billigaste Zp120 i Sverige ligger på ca: 5 400 kr, och om du handlar en ny Zp120 från USA (ebay) blir priset ca: 4000kr (inklusive frakt och skatt och tull).
Var hittar du en så billig på ebay? De jag kan se som har mer än 1 st till salu så kostnar det ungefär som i Sverige inkl moms och tull. Pratade tidigare med en kille på Irlands ebay som tar 475 € st men var då villig att sälja dem för 400 € /st vid köp av 4 st. Vet inte hur det är just nu dock.
 
Jag har köpt ett SONOS BU250 (paket med CR200, ZP90 och ZP120) från USA. Gav 7200 för detta ink frakt tull etc. fick en kontakt via minhembio forumet och det funkade felfritt. Från beställning (och betalning via PayPal) tog det 7 dgr för lev.
 
Jag har också planer på att köpa hem Sonos i från USA två stycken BU250 + 1 S5 är det som står på min önskelista nu.

Tänkte komplettera med några takhögtalare också då man beställer. Är det någon som provat S5 om den kan ge okej ljud ute på uteplatsen tro.
Någon som har något annat tipps man behöver tänka på?
 
Nu har jag pangat på med två Sonos ZP 120 från Amazon.com, för att utvärdera sakerna ordentligt. Blev 3200:- resp 3400:-, demo-ex.

/Johannes
 
Hur gjorde du för att få köpa Sonos-prylar från Amazon.com? När jag har försökt så möts jag bara av ett meddelande att de inte får skicka till Sverige.
 
Ponsiloma skrev:
Hur gjorde du för att få köpa Sonos-prylar från Amazon.com? När jag har försökt så möts jag bara av ett meddelande att de inte får skicka till Sverige.
Använd Borderlinx så får du en adress i USA och en i UK. Det är DHL som ligger bakom tjänsten och den fungerar utmärkt. Jag har beställt ett lass med högtalare den vägen. Totalt sett kunde jag köpt högtalare för samma pris i Sverige, men nu får jag bättre högtalare för samma pris.

Jag har även importerat mitt Sonos system från USA, men då letade jag upp en säljare via eBay i UK, som hade bra omdömen och det fungerade alldeles utmärkt. Jag sparade ca 15.000 kr på det.

//mjensen
 
Redigerat:
mjensen, Kan man köpa skrymmande saker som tv-apparater via Borderlinx?
 
Per Eskilsson skrev:
mjensen, Kan man köpa skrymmande saker som tv-apparater via Borderlinx?
Det skall gå. Det finns TV-apparater i deras "egen" shop, som är en variant av Amazon. Själv väntar jag på 80 kg högtalare:O, så lite skrymmande är det.

//mjensen
 
Låter bra. Men 80 kg, hur gjorde du då? På borderlinx faq står det "Packages must not exceed 275 x 419 cm OR weigh more than 68Kgs." Inte för att en tv-apparat väger så mycket, men dina högtalare.
 
Vet faktiskt inte riktigt hur jag lyckades. Jag beställde högtalarna från Amazon och när alla var levererade så beställde jag leveransen.
 
Kanske är det varje enskilt kolli (paket) som inte får väga mer än 68 kg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.