Ska bygga en vägg i stugan men vill inte skriva fast den i praketten. Såg på arga snickaren att dom använda något som hette smart regel.. verkar dock inte gå att få tag på .. någon som använt detta eller vet någon annan smart lösning... Väggen kommer ha ett hörn och det är detta hörnet som strular till det lite ...

// flohk
 
Plåtskenor, avtagbar dubbelhäftande tejp och väl fastkilade stående vanliga träreglar röstar jag på.
 
Ja, det blir väl det.. hade hoppas slippa borra i parketen... i fall man sedan vill ta bort väggen .. =/
 
Sätt upp ett draperi så kan du ju ha vägg när du vill och vara utan när du vill!
Skämtar lite men när man beslutar sig för att sätta upp en vägg så är det väl ett ganska definitivt beslut? Däremot skulle jag överväga att ta bort parketten där väggen ska stå så det blir lätt att byta golv.
 
En regel på golvet och en i taket. Däremellan ställer du reglar som är typ ½cm för långa. Jag gjorde det själv i en lägenhet för några år sen. När vi flyttade kunde vi plocka ned väggen utan att någon kunde se den hade varit där.
 
Ja, blir så, det går att borra i taket så borra fast regel i taket och sedan kila fast de andra, borde ju hålla tycker jag...
 
Jag borrade inte i taket. Det blev stadigt som berget ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.