Hej!

Vi har fått offert på vitvarupaket från Kvik.


  • Kyl/Frys Constructa CK 65742 8 490 (7 840)
  • DM Siemens SL 65E322SK 6 490 (5 840)
  • Fläkt Constructa CD 54030S 1 890 (1 240)
  • Häll Siemens EH 652TE11E 5 790 (5 140)
  • Ugn Siemens HB 32AB540S 6 890 (6 240)
Om vi köper alla vitvaror från Kvik får vi en rabatt om lite drygt 3 000. Jag har slagit ut denna rabatt på samtliga varor. Det nya priset visas inom parantes.

Spontant känns det ganska bra även om vi skulle vilja byta ut kyl/frys mot en Siemens KI 38SA50. När vi surfar runt på nätet visar det sig att en del varor kan vara mycket billigare på siter som tretti.se (Siemens KI är t ex 3295 kr billigare än Kvik). Problemet är att inte alla vitvaror vi har i offerten finns med och vi finner det svårt att jämföra varorna.

Ska vi köra på paketet, eller är det värt att leta runt lite på nätet? Har någon några tips på bra vitvaror som skulle kunna jämföras med de vi har, men som är billigare/mer prisvärda?
 
Det beror på.
Du kan alltid å in hos elgiganten och höra vad de kan göra på priset, de kan nog ta hem de artikelnummer du önskar. Det finns fler ÅF för Siemens, de kan säkert också göra något åt priset.

Du kan också kontakta tretti.se och höra om de kan leverera just de maskiner du önskar

Däremot om du kan tänka dig att blanda märken, så kan du garanterat komma billigare undan.
 
Tack för svar!

Jag kan definitivt tänka mig att blanda märken. Är det standardmått på alla inbyggnadsvaror? Bör jag kunna montera Kviks luckor om jag köper en Elektrolux kyl/frys av samma dimensioner som Siemens eller Constructa?
 
Till de flesta vitvaror finns det ritningar i katalogen, som anger vitvarornas mått.
Det är bara att jämföra nyckelmåtten ur katalogerna.

Jag passar på om luckorna passar. Men jag personligen skulle nog beställa skåpen utan att tänka efter allt för mycket om det passar, det hade jag utgått från. Det mesta går att passa in, men det kan ju vara mer eller mindre besvärligt
 
Det kan kanske vara så att det lönar sig att köpa vissa vitvaror av Kvik och andra från tretti.se eller andra. Jämför och se vad som blir billigast. När vi köpte vitvaror till vår bostadsrätt för ett antal år sedan så fick vi ett väldigt bra pris på allt utom diskmaskin från electrolux home. I det fallet så kunde vi köpa diskmaskinen från tretti.se för ett pris som e-home inte ens hade som inköpspris enligt dom, så de bara gratulerade oss till en bra affär, men resten köpte vi av e-home. Visst det kan det vara svårt att jämföra exakt eftersom det finns en djungel av produktkoder från samma märke, men ställ upp vilka krav ni har på de olika vitvarorna och köp där det är billigast. Men det går att förhandla och få en bra rabatt om man köper fler produkter så det finns absolut en poäng att också kolla totalpris med flera olika aktörer.
 
Ska du ha billiga vitvaror så kontakta Gränsbygdens köpcentrums AB så får du det billigast om du vill ha kvalite samtidigt
 
Skumpen skrev:
Ska du ha billiga vitvaror så kontakta Gränsbygdens köpcentrums AB så får du det billigast om du vill ha kvalite samtidigt
Förklara gärna varför en Siemensugn från Gränsbygden håller bättre kvalitet än en likadan Siemensugn från någon annan handlare ;=)

Gränsbygden är bra men hade väldigt lite på lager och långa leveranstider när jag beställde vitvaror. Va bara köksfläkten de var konkurrenskraftiga på. Tog bara 5 veckor att få den hemlevererad ;=)
 
Min erfarenhet av Gränsbygden är att de är överlägset billigast på paket - och att de kan leverera allt du frågar efter. Behöver din inte grejerna på studs så är leveranstiden på två-fyra veckor inga problem. Vem impulsköper vitvaror för 10-tusentals kronor?
 
mabraham skrev:
Min erfarenhet av Gränsbygden är att de är överlägset billigast på paket - och att de kan leverera allt du frågar efter. Behöver din inte grejerna på studs så är leveranstiden på två-fyra veckor inga problem. Vem impulsköper vitvaror för 10-tusentals kronor?
Till ett nybygge så är det säkert så...när kylskåpet hemma pajar är jag inte riktigt lika säker på att man känner för att vänta i en månad på ett nytt....
 
Stämmer att man ogärna står utan kylskåp i en månad. Å andra sidan skrev mabraham "Vem impulsköper vitvaror för 10-tusentals kronor". Dvs. både plural och prisnivån signalerar att han kanske inte avser ersättningsköp när en enstaka vitvara gått sönder...

Tack för tips om Gränsbygden dock. Aldrig hört talas om och ska nu kolla in :)
 
Mycket fina tips. Vi ska även kontakta Gränsbygden. Tack!
 
Jag kan också rekommendera att ta in en offert på paketet ifrån Gränsbygden. Jag betalade 25000kr för ett paket därifrån som elgiganten och media markt ville ha 32000kr för.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.