Är det någon som har testat att ploga snö med parken.
Har införskaffat en pro 16 4wd, men snöslungan sålde jag med till den gamla stigan (var till en villa så den var lite för smal),
Har funderat på en snöplog i vinter för att testa om det funkar, varje vår och när det är tö så funkar ju inte snöslungan i alla fall.
En snöslunga skulle sitta fint men det är en massa pengar i en ny.
Så nyfiken på erfarenheter
// Anders
 
Milkshaken
ja varför inte...
Och Varför inte tillverka en själv? Snön har väl inte kommit riktigt än till Dalarna så du har helgen på dej...:)
Egentligen inte så svårt att tillverka en själv, det är om du ska ha hydarulik och sånt som det blir lite knöligare...
 
Ja att tillverka en skulle ju var skoj, men det var det där med tiden också.
Håller på med ett nytt värmesystem som jag skall få fart på innan vintern, det är liksom prio ett just nu.
Men det måste ju finnas någon på detta forum som kört med plog på parken!!
// Anders
 
Har plogat en hel del snö med parken, det funkar kanon. Fyrhjulsdriven maskin är ett måste om du inte ska använda kedjor dock.
Måste bara tala om att slungan till parken är helt otroligt bra, provkörde i vintras och den tuggade i sej dom packade snövallarna och kastade iväg snön ca 15 meter.. så jäkla imponerande.
 
Jag har snöblad på en gammal park från början av 80-talet. Funkar kanonbra, men snökedjor är ett måste! Hjulvikter har jag klarat mig utan än så länge.
 
Vill också slå ett slag för slungan till parken, har enstegsmodellen och den äter snö hur bra som helst. 2wd med kedjor och 20kg tryck på bakvagnen gör jobbet galant. Var ute nyss och slungade undan 2,5dm snö på en yta om 350 kvm. Blåser rent maskin med tryckluft efter varje pass så att inte lager och kedjor mm ska frysa fast.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.