Sista tiden har inte gått enligt planerna kan man väl kort beskriva det.

Så här mycket strul på så kort tid har jag aldrig upplevt i mitt liv som nu när man trodde att nu när all renovering invändigt är klart och "bara" väntar på en kamin som ska installeras samt lite möbler ifrån mio ska komma så är det dags att flytta in men icke det styr andra för tillfället..


Kamininstallatören inkl glidgjutning..

27/9 Glidgjutning av skorstenen görs klart, fullt med sot i huset.
Han slavsar igen gamla hålet på muren inne, vi avemballerar kaminen..."va inge rör med"
-det skulle ju följa med sa han, han ringde och beställde det samma dag.

Idag 7/10 kaminen ligger kvar på golvet, röret har kommit men stosen saknas och detta beskyller han ariterm(kamintillverkarn) har själv ingen aning vem som gjort fel och struntar fullständigt i det, finns ju expressbud, andra orter att hämta en stos på etc.

Så att i måndags 4/10 beställdes stosen och har ej kommit än...


MIO..

27/9 var vi och beställde 2 sängbottnar + en tv bänk med hemkörning, leverans tiden på tvbänken var endast 1 vecka jippi..och sängarna 2 veckor..

För 2 veckor se´n ringde jag och kollade läget då hade ingenting kommit men tvbänken skulle komma onsdag eller fredag samma vecka.

Imåndags så hade SÄNGARNA kommit men inte bänken som skulle kommit veckan innan eller som nämndes när vi var i butik 1 veckas lev. tid.

Idag.. Så hade tvbänken kommit men bara 1 SÄNG och nästa lev är ons el. fre nästa vecka dvs dröjer MINST 1,5 vecka till p.g.a snack...suck

Började ifråga sätta hur det kom sig att en säng hade försvunnit för de fanns ju i måndags...bla bla bla vi har ett gammalt system bla bla..du får hela 200kr för varje veckas försening MEN jag struntar fullständigt i pengarna just nu.

Tycker deras slogan är aningens rolig..

Nöjda kunder kommer tillbaka. Missnöjda gör det inte.q(;^;)p


För en dryg månad sedan hade jag en erfaren röris här som skulle koppla in vatten och avlopp till köket samt montera in en köksblandare och en separat dskm.avstängare som jag själv köpt själv och lagt fram synligt på bänken.

Vad händer..jo han borrar hålet för avstängaren för nära blandaren i min nya måttbeställda diskbänk som tog 6-8 veckor att få hem så att vreden på blandaren inte gick att ratta på.

Istället tog han min nya avstängare(mora classic) och bytte till fmm istället..


ja listan börjar bli lång men nu är det bara en sak till...


Var nog en månad sedan detta med då jag lämnade in min 4 hjuling för kontroll av startmotor men de var inge fel på den enligt servicenissen hos åf utan ett nytt batteri behövdes ok.

När jag kom hem så körde jag lite här på tomten och märkte ganska snart att varvtalet var på tok för högt, när man la in neutralen så rusade motorn att jag var tvungen att stänga av den.

Jag har ju aldrig skruvat på några inställningar så man blev ju brydd och tänkte att man ska behöva åka iväg med eländet igen men så tänkte jag att jag ringer och kollar om han skruvat på tomgångsskruven nått som inte nämndes när jag hämtade den, jo det hade han gjort på eget bevog för han tyckte den gick knackligt...herregud borde man inte tala om sånt och om nu en servicekille gör det så borde den väl för f*n vara rätt inställd finns ju varvtalsmätare mm.

Nix det var bara att skruva lite tills den lät bra igen.



Ja gott folk hur resumerar man detta egentligen för er stackare som orkade läsa igenom allt?


Visst finns det värre saker som kan hända men ack så irriterande(minst sagt) detta är att behöva ringa och kolla hela tiden och höra det ena efter det andra..
 
Det är i såna lägen lätt att hålla sig för skratt, jag beklagar verkligen. Det sägs att en 'olycka' sällan kommer ensam men det här var då tammetusan för jäkligt!
 
det kan bara bli bättre efter alla missöden som drabbat dej på så kort tid.
Kan vara en tröst att vi andra får all elände jämnare fördelat över längre tidsperioder :)
gaia
 
Har du kollat nyligen om du har fukt & mögel i källare och vind? :p Finns inget som är så dåligt att det inte kan bli värre ;)
 
Nöjda kunder kommer tillbaka. Missnöjda gör det inte.
:O
Nästa gång eller firma/hantverkare kanske är bättre ;)
;) håller med dig! gaia
 
Tackar för stödet, börjar ordna upp sig här nu till slut.

Dock så tillkomm några saker som våran kyl/frys(kombi) 4år "gammal" la av efter att jag tryckt på mode knappen, fungerar igen nu efter att electrolux service bytt kretskort..självrisk via försäkringsbolaget.

Kaminen står på träklossar pga de justerbara benen inte räckte till då han högg upp nya hålet...suck
Dock så ska JAG byta ut de som sitter nu mot längre som han ska fixa(får vi hoppas).

Telias bredband och tv blev fixat idag först efter felanmälan.


Nu är det bara sotarn kvar som ska godkänna kamin för eldning ovh en sak är helt klart inge mer sot inne.


Jaja nu är det för stunden flera steg upp än ned, inflyttning i morn TILL SLUT :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.