Hej på er!

Vi har tokrenoverat vårt hus under 4 års tid o nu satt jag o tittade på lite bilder från detta...Till min fasa upptäckte jag att min kära make glömt sätta dit fuktspärren(?) i vår garderob. Det är en gammal kattvind som vi utnyttjat och slagit bort ytterväggen till och på så sätt fått till en walk-in closet där uppe.

det är luftspalt mellan taket och isolering osv så allt är rätt gjort borsett från att han glömde plasta in allt innan han satte dit spånskivorna...Hur illa är detta?

Måste vi riva upp allt igen?

Vi gjorde detta i början av vår renovering och har alltså inte upptäckt det förrns nu....

tacksam för svar!
 
vad har ni för ventilation? självdrag eller någon form av mekanisk ventilation?

/F
 
Vi har mekanisk frånluft...har en ventil i garderoben men den är inte kopplad till ventilationen(det var så i den tidigare garderoben vi hade på ett annat ställe så vi gjorde på samma sätt här)...dom kopplade utsugen finns i badrum och tvättstuga
 
jag skulle inte vara särskilt orolig - det enda som händer är att en del luft kommer att komma in genom denna vägg (och inte genom tänkta ventiler) - det bör i vilket fall inte skapa några fuktproblem. Låt det vara...

/F
 
Åhh vad det lät bra! Blev lite orolig att vi skulle behöva riva ut allt..det finns inga tecken på konstigheter nu iaf:) Tack för svaret!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.