Finns det någon som renoverat ett 20-tals invändigt ocg givit det en modern eller kanske annorlunda stil? Tips?
 
Finns inget snyggare än 20-talsstil. Speciellt i ett 20-talshus. Men kolla på hemnet i malmö tex, alla husen jag inte köpte förra året var renoverade i vitt, grått och svart, alla lister utslitna, köket utbytt till ikeas högblanka med turkost kakel och badrummen med vita rektangulära plattor på väggar och svart på golvet. Tjohej vad inspirerande, kan man lika gärna flytta till ett miljonprogram. Hitta din egen smak och lyssna på huset!
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
lavin skrev:
Finns inget snyggare än 20-talsstil. Speciellt i ett 20-talshus. Men kolla på hemnet i malmö tex, alla husen jag inte köpte förra året var renoverade i vitt, grått och svart, alla lister utslitna, köket utbytt till ikeas högblanka med turkost kakel och badrummen med vita rektangulära plattor på väggar och svart på golvet. Tjohej vad inspirerande, kan man lika gärna flytta till ett miljonprogram. Hitta din egen smak och lyssna på huset!
Kan bara hålla med! Eller vad menas med "modern stil"? Jag har sett 20-talshus med mexifasad och orangebrun heltäckningsmatta samt mörkbrun fejkpanel i sovrummet med speglar i taket, cowboy-svängdörrar och bisarra trollinspirerade bardiskar i groteska plastmatteinklädda gillestugor i källaren. Det var säkert "modern stil" 1975.

Idag gör man inte så. Du kan kolla inredningstidningar, från Residence till Gård och Torp, och se fantastiska bevarade (och naturligtvis återskapade med lite för mycket vitt och "skandinaviskt" förvisso ;)) 20-talsstilsinredda lägenheter och hus. Det är en bättre, och vackrare väg att gå.

/A
 
  • Gilla
gaia
  • Laddar…
Åh, jag håller också med, värsta som finns att se förstörda 20-tals hus!! Bortrivna väggar, hemska fönster och vips är all själ förlorad, kvar blev bara ett tomt skal.

Hua... tänk er för innan ni förstör huset, eller bygg nytt om ni vill ha den själlösa stilen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.