Hej
Jag ska köpa pelets till min braskamin och undrar om det är någon som har erfarenhet av pellets från Bygg Max.
 
Jag är ingen pelletseldare. Det jag har hört är att en del tycker att det är en lockvara, till förtret för andra i den branschen. Jag vet inga priser men bra pris skadar ju inte och det är ju enkelt att köpa några säckar på prov.
 
Det är bra pellets, både 6mm och 8mm (Rindi). Den håller ett vettigt pris om man köper enstaka säckar men det går att köpa billigare vid större beställningar på annat håll. Lockvara har det aldrig varit; tills för bara några veckor sedan så var priset 47:-/säck vilket är långt över normalt marknadspris. Sedan insåg de antagligen detta och sänkte till mer rimliga 43:-/säck.
 
Ja det är nog bra alternativ att köpa några säckar för att testa,det finns ju inte något värme index på deras pellets (om man kan lita på det försäljningsknepet)
 
Hemmakatten
Vi körde några veckor på byggmax-pellets medan vi väntade på större leverans. Vi tyckte pelletsen var alldeles utmärkt. Vi har en vattenmantlad pelletskamin (för uppvärmning av hela huset och varmvatten) som tar både 6 och 8mm.
 
Det låter toppen ,bara att öppna plånboken o köpa
 
Köpte 12 säckar för att prova med på byggmax och den såg bra ut, ljus och fin samt dammade ingenting när man hällde i behållaren så att jag funderar på att åka iväg och köpa minst 1 pall inom kort.

Märket är norrlands nånting i gula 15kg säckar.
 
Ja då blir nog jag också nöjd,det låter superbra:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.