omnivor skrev:
min helinteg diskmaskin köpte jag från Gränsbygdens i Markaryd billiga o trevliga är den ÅF så jag rekommenderar dem.
Och om man kontaktar dem och ber om offert blir det ännu billigare :)
 
på landet skrev:
Vi har IKEAs modell (whirpool?) och jag märker den inte förutom tömning/fyllning om man har den på under dag/kväll men däremot fick jag gå upp och stänga av den en natt när sambon hade satt på den innan vi la oss! nu ligger vårt temporära sovrum iofs nära köket.
IKEA säljer antingen Whirlpool eller Electrolux sortiment. Tillverkat i fabriker från dem men enl IKEAs specar och önskemål. Därför har allt på IKEA egna namn. Vilken tillverkare ser man på serienumret på själva produkten. Wpool har 12 siffror medan elux har 9 siffror i serienumret.
 
Vi köpte en av de tystaste Bosch som fanns för ett par år sedan.
Den är tyst förutom när det skvalpar lite när vattnet rinner ut.
 
Jag har redan köpt Bosch tystaste toppmodell, från gränsbygden.
Fick fruktansvärt bra service av dem. Rekommenderar dem verkligen. Fick även ett paketpris som låg 154' under t.ex. tretti.se på alla mina vitvaror. Ofattbart.
Om diskmaskinen är tyst kan jag återkomma med när den är inkopplad.
 
Vi har IKEA (Electrolux, går även att se på logotypen på typetiketten på sidan av luckan) och den är tillräckligt tyst tycker jag, öppen planlösning och tycker inte det är problem att sitta i vardagsrummet och kolla på TV; vi har sovrummet på ovanvåningen (inga innerdörrar dock) och vi sätter oftast på den innan vi går och lägger oss utan problem
 
Holpers skrev:
Jag har redan köpt Bosch tystaste toppmodell, från gränsbygden.
Fick fruktansvärt bra service av dem. Rekommenderar dem verkligen. Fick även ett paketpris som låg 154' under t.ex. tretti.se på alla mina vitvaror. Ofattbart.
Om diskmaskinen är tyst kan jag återkomma med när den är inkopplad.
154000:- !!!!:wow: Vad var detta för vitvaror? Guld och diamant inlägg?
Eller du har offertat på ett hyreshus?
 
Jag tycker att det är trevligt med BELYSNING i diskmaskninen. Någon som har ett bra förslag, helst under 10' med följande spec

Extra hög
Tyst
med belysning
Integrerad (helst helt)
Kan vara både 45 och 60 cm bred, vi behöver ändå två

tacksam för tips
 
Vill bara tipps om att Kvick har väldigt bra priser på Siemens maskiner.

ex: Siemens diskmaskin SX65M001SK
Kvicks pris är 7.690,00
enligt simens hemsida är 9.690 kr rekommenderat ca pris

Vet inte om man måste köpa kök samtidigt eller om man bara kan köpa maskinerna
 
BaggenMath skrev:
Vill bara tipps om att Kvick har väldigt bra priser på Siemens maskiner.

ex: Siemens diskmaskin SX65M001SK
Kvicks pris är 7.690,00
enligt simens hemsida är 9.690 kr rekommenderat ca pris

Vet inte om man måste köpa kök samtidigt eller om man bara kan köpa maskinerna
Siemens har väldigt höga rek. priser på sin hemsida...Det brukar inte vara svårt att hitta grejer ganska mycket billigare...Jag gav t.ex. 10900 för min induktionshäll som enligt siemens skulle kosta 13200.
 
När man vet vad man vill ha, gör en koll på prisjakt.

På en Franke fläkt skiljde det 2400:-.

Så det finns pengar att tjäna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.