Vi har ett uttag på nedervåningen, satte in en till telefon i det uttag som redan fanns och då slutade telefonerna på övervåningen fungera.

Någon som vet vad jag kan göra för att alla telefoner ska fungera samtidigt?
 
Ett sätt är att bryta av mittpinnen på pluggen du sätter in. Det har att göra med "switchfunktionen" i jacket. Har du två eller fyra kablar i kabeln som går in i telefonen? Har du bara två så betyder det att telefonen inte kör signalen vidare som den ska. Du kan bygla förbi i jacket också om du vill. http://www.kjell.com/?page=/kjellfakta/teleuttag/ . Mittpinnen bryter "switchen" som nämns och är den borta så blir telefonen parallellkopplad. Har gjort den manövern ett flertal gånger själv...
 
I telefonen är det 4 kablar, i själva uttaget vet jag inte. Jag hörde också att man kunde bryta av pinnen i mitten. Men det gör ingenting att göra så? Det är inte så att man förlorar någon annan funktion? "switchen" i inlägget du visade, är det mittpinnen eller? Trög som jag är=)
 
Det du förlorar är att man kan lyssna på samtal som görs i den första telefonen. Du parallellkopplar i princip den telefonen. Sitter det ingen plugg i jacket så kopplar "switchen" vidare signalen till nästa jack. Sätter du i en plugg så bryter det "switchen" och signalen går upp i telefonen och från telefonen ner i jacket och vidare till nästa jack. Då bryts signalen när man lyfter på luren så att de andra telefonerna inte kan höra. Bryter du av mittpinnen så går signalen både till telefonen och nästa jack. Jag har själv som sagt gjort detta på en av mina trådlösa telefoner då den inte kopplar vidare signalen. Funkar utan problem.
 
det funkar bra.
plastpiggen bryter egentligen isär två kontakttungor, det i sin tur gör att signalen ska gå igenom telefonen men vissa telefoner är tyvärr felgjorda så att de inte hanterar detta.
De enda prylar som man inte bör göra detta för är sådanna man vill slippa höra själv, dvs fax (om nån nu har en sån kvar), dsl modem och larm
 
Jag gjorde det, och tusan det problemet blev löst fort=) Tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.