Tja!

Har en ovan nämnd gsm-modul som först larmade om operatörs fel. När ja sen börja pilla med det så ändra den felsignalen till radio/simkortsfel.... Har testat med ett annat simkort men samma felkod framkommer.

Någon som kan ha en aning om va de kan va?


Mvh M
 
Hur blinkar dioderna?
 
nohope skrev:
Hur blinkar dioderna?
den nedre gröna är konstant tänd (halvtaskig mottagning men funkar) sen blinkar den röda 2 blink.

/M
 
Har du tillgång till kabel och programvara så du kan kolla den via datorn?
 
nohope skrev:
Har du tillgång till kabel och programvara så du kan kolla den via datorn?
noop de har ja ikke. får kanske ta hit larmfirman å titta på de skitet....

Tack för visat intresse här.
 
Du har väl inte glömt att slå av PIN-kod på SIM-korten?
(kan hända även den bästa)
 
Erikoolio skrev:
Du har väl inte glömt att slå av PIN-kod på SIM-korten?
(kan hända även den bästa)
noop sim-kod inaktiverad.

har kommit på att ja inte löser detta så larmfirman är kontaktad för en lite felsökning.
 
Har samma problem som Smacker, dvs radio/simkortsfel (2 röda blink)
I övrigt lyser gul diod samt båda gröna

Enheten funkade ok först, men sen efter lite pillande så dök ovanstående fel upp

Någon som har koll eller vet om Smacker lyckades få rätt på sin GS3055?

I programmet som följde med för programmering/kontroll/underhåll av enheten så kan man välja att stänga av GSM-enheten. Kan hända att jag klickat på den....
Hittar dock ingenstans där man kan starta den igen (om den nu stängts av och det är det som är felet)

Hjälp! :)
 
Vi har slutat med denna modell för att den krånglade ofta med batteri/spänningsmatningen. Minns inte exakt vad det var.

"RÖD — Denna lysdiod är normalt släckt men den blinkar vid spänningsfel. Denna lysdiod tänds (lyser med fast sken)
om ett fel inträffar i GSM-modulen [17] eller när GSM-nätverket inte fungerar (tjänsten inte tillgänglig) eller om
fjärrprogrammering används. Om denna lysdiod tänds och de två gröna lysdioderna indikerar att GSM-nätverket
fungerar kan ENDAST nödsamtal utföras."
 
Enligt manualen så är det 1 blink (röd diod) vid spänningsfel/batterifel och 2 blink vid radio/gsmfel
Jag hade först 1 blink (alltså inte kopplat på batteriet) men kunde dock se all info i programvaran på PC tex tillverkare av radiochip osv
Nu, med 2 röda blink2 ser jag inte längre den infon och om jag försöker ladda upp/ner något till enheten får jag felmeddelande om att den är upptagen

Finns det något sätt att gör en hard reset på hela skiten?
 
Pinsamt enkel tabbe från min sida..... jag försökte köra med simkort från Tre.....
Gick bättre med simkort från Telia :)
 
Jag har en likadan GSM modul som har fått samma symtom som Smacker hade.
Den blinkar antingen både röd/orange eller och oxå tre röda blink.
Hur gick det för dig till slut fick du ordning på den någon gång?
Har provat att koppla bort strömmen och låta den vara strömlös utan resultat.
Har provat två olika sim kort men det vill sig inte ändå. (Har ju kört med nuvarande sim i något år och det funkar i en vanlig mobil)
Provar man koppla den till PC med seriekabel som man brukar göra när man programmerar den så säger den bara att den är busy/upptagen


Någon som har något tips?

Edit: Har provat provat ett annat Comviq SIM kort och det verkar funka, dock har det löpt ut. Men det genererar inga larmkoder iaf. Konstigt att ett SIM kort lägger av i GSM modulen men funkar i mobilen. Får prova att beställa ett nytt.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.