Kakelhuset i Karlskrona har som signum att dom bl.a åker land och rike runt och säljer "Utgående års kakel" till rabatterat pris. Man kan också köpa paketerbjudande på färdiga badrum där arbete och materiel ingår upp till en viss yta.

Jag anlitade firman för att kakla ett nybyggt badrum på vår ovanvåning. Leveransen kom som avtalat, allt fanns med och kontrakt fanns. Arbetet skulle ta mellan 10-12 arbetsdagar och påbörjades 10/11-09. Vid avsyning påpekades en del brister som plattsättaren lovade att fixa. Hans åtgärd var dock att smeta silicon lite här och var. Efter påtryckning gick han med på att riva och göra om det som var kasst.
Rivningen gick till som så, att han tog en hammare och krossade alla plattorna som skulle ner. Att fuktspärr och hela gipsskivan gick år fander var inga problem. det var ju bara att fuktspärra och kakla. Man kan väl säga att det var här allt börjad gå åt skogen.
Efter tre försök, en avsyning från fuktspärrs leverantören, en besiktning en massamail och telefonsamtal så stod Badrummet färdigt 31/4-10.

Att använda Nya Palmgrens Golv och kakel som leverantör går säker jätte bra. Planerar ni att göra om ett badrum tycker jag att ni ska tänka om.

Jag ska tillägga att plattsättaren i detta fallet var mycket enkel att ha att göra med, han sa aldrig emot. Däremot var chefen lite värre då han hela tiden kom med anklagelser mothugg och var allmänt otrevlig.
 
Jag vill minnas att de figurerat här tidigare i ett antal inlägg med liknande erfarenheter som de du har.
 
S
Numera heter dom Saveenergy AB
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.