I min hall finns en ca 20 x 20 cm stor lucka. I luckan finns det vattenledningar. Dock inga ventiler. Det finns ett litet hål längst ner i luckan som leder ut i ett hål i en list i hallen.

Jag förstår ju så klart att luckan på något sätt är nödvändig. Men det är ju jäkligt ful också :) Även hålet som går ut i listen i hallen ser ju bara konstigt ut...

Jag håller på och tapetserar och lägger nytt golv. Och byter ut golvlister.

Och turen har nu kommit till hallen... Men frågan är nu - vad kan jag göra åt denna lucka och detta hål? Går det att snygga till?

Se bifogad bild för hur det ser ut (klicka på bilden för att förstora upp, så ser ni hålet i listen)
 
  • bild (28).JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tapetsera rakt över luckan så försvinner den lite. Hålet är nog ett skvallerhål ifall det skulle börja läcka.
 
Är det OK att bara tapetsera rakt över? Måste man inte märka ut den isåfall? Och skvallerhålet, det måste alltså finnas där?
 
Man skär ju till luckan såklart. Den kommer inte synas lika mycket om den har samma tapet eller färg som väggen.
 
Jag målade mina luckor som jag har i väggen i samma kulör som väggen. De försvann nästan helt.
 
Det finns en ny typ av lucka i mdf som man kan montera från baksidan och sedan tapetsera över. Du kan se mer här vet ej vem som säljer den nära dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.