Borde det inte gå lika bra med fog i stället, diskbänken har ju ett uppvik på väggen?
 
Stommarna är väl i något slags trä som diskbänken ligger på. den kommer att röra sig! sanitetssilicon är mer flexibel och tål vatten bättre än målarfog eller kakelfog vilket du nu menar.
 
T
Silikonen är ju till för att dölja sprickor som uppkommer mellan diskbänk och kakel pga rörelser i materialen.

Det har ingen fuktskyddande syfte vilket du verkar tro.........
 
Ok, tack för svaren. Hade varit skönt om man bara kunde strunta i silicon och bara köra med vanlig fog som håller sig fräschare mycket längre.
 
Angående tank77s svar: Det är ju för slippa sprickor man använder siliconet vilket gör att vatten inte kommer bakom bänken lika lätt. Att det var fuktskyddande har jag aldrig påstått
 
Målarfogen är gjord för att övermålas och är därför inte antimögelbehandlad som sanitetssiliconet är och håller sig därför snygg längre.
 
Jo, fast jag menade egentligen vanlig hård klinkersfog som håller sig fräschare än silicone. Men i vilket fall verkar det inte vara någon bra idé, så jag har kört med silicone.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.