Hej!!
Jag behöver hjälp med hur jag ska fästa lavarna, jag har reglar som är 45x45.
Tanken var att jag skulle skruva underifrån och upp i laven men de blir ju inte mycket att skruva i?? Finns de skruv som "biter" direkt så att de räcker att komma in 15mm.
Eller har jag tänkt fel???
Tacksam för svar.
mvh Tåsta
 
Det blir ingen belastning, för du skall väl sitta på dem, så det räcker. Jag körde med vanlig rostfri brygg/trallskruv som jag fått över.
 
Förborra först i regeln så att du är säker på att gängorna endast tar i lavarna.
 
Dum fråga kanske men när man förborrar ska man borra igenom hela reglen då???
mvh Tåsta
 
Man förborrar genom hela regeln och försänker gärna. Alternativet är att förborra och försänka genom laven, eventuellt med en täckande plugg.
 
Inte skruva genom laven. Sätt en tvärgående planka på undersidan som får ligga an mot regeln. Sen kan man tex dra in skruvar i väggregeln som man kapar skallen på som "pluggar" för att inte laven ska glida av.

Tänk på att järn är synnerligen otrevligt att ta på i en bastu.
 
Tyresö
tåsta skrev:
Dum fråga kanske men när man förborrar ska man borra igenom hela reglen då???
mvh Tåsta
Självklart ska du borra igenom hela regeln, det är det som är att förborra! Ta ett skjutmått och mät diametern på skruvens toppgänga, och då ser du vilken diameter borren ska ha! Dra i skruven med en skruvmejsel, om du inte är ett proffs på skruvdragare och känner när skruven "drar max"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.