Köpa vitvaror i Belgien är det någon som har erfarenhet eller tips angående pris, o.dyl.

Mvh

AKO:):cool:
 
Nej. Är det billigare att köpa där?
 
Värt att kolla är hur diskmaskin och tvättmaskin ansluts till vattnet. I vissa länder kör man separat anslutning för varmvatten och kallvatten, jag vet inte om de maskinerna över huvud taget har elvärme inbyggd eller om de måste ha tillräckligt varmt varmvatten.
 
Ang. Varm- och kallvattenanslutning: Det är vanligt med sådana tvättmaskiner här hemma också (Typ de som finns i tvättstugorna i flerfamiljshus, men de kostar ca 30-40 000 / Styck..)

Man tycker att det borde finnas även på billigare maskiner, elen kostar ju dubbelt så mycket som fjärrvärmen och liknande...
 
Jag har kopplat varmvatten till min billiga whirlpool dm enligt instruktionsboken. Funkar kanon
 
Jo jag har också VV till min Miele DM (Fungar bra på just den modellen enligt säljaren), men bara VV till en TM är inte så lyckat !!!

(Och jag vet ju att vi har ca 60 grader VV i lägenheten eftersom jag har ställt in det i UCn själv...)

Men finessen är ju att ha BÅDE kv & vv anslutning till maskinen...(TM speciellt)
 
I framtiden kommer vi kanske ha maskiner med tre ingångar, typ kallvatten, "fesljummet" med billig uppvärmning och en för riktigt varmvatten. (Tänk att man har t.ex. solvärme som kanske ger 30-40 grader och sedan pelletsbrännare/vedeldning för att nå 60 grader)
 
Ah missade att det var tvättmaskiner ni talade om.
 
Rikard Ågren skrev:
Ah missade att det var tvättmaskiner ni talade om.
Aha, du tänkte på diskmaskin.

Tänk på att om du *bara* kopplar in varmvatten så behöver du egentligen skölja allt rejält för hand med kallvatten. Äggviteämnen koagulerar vid omkring "kroppstemperatur" (35-40 grader nånstans) och blir klart svårare att få bort.
 
Hej
tänkte klara upp ett par saker, Diskmaskiner i Belgien använder inte varmvatten från hem systemet, värme element som vanliga maskiner i Sverige, de flesta maskiner byggs ju ute i Europa.
jag är intresserad av att köpa Spis, ung och övriga maskiner... så inte endast diskmaskiner..
Därför detta inlägg från början om någon har erfarenhet i ämnet...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.