Hej på er,
jag misstänker att jag har vitt mögel på betonggrunden under diskbänken (sopskåpet) i min hyresrätt, så jag har naturligtvis kontaktat min hyresvärd i ärendet som kom och tog sig en titt men menar att detta troligen är maskindiskmedel som runnit ut så det är bara att dammsuga upp säger han.

Jag hade varit nöjd med det svaret om det inte hade luktat som det gör, det är en vidrig stank, och jag behöver inte tillbringa många minuter i lägenheten innan jag får ont i huvudet och blir yr, så jag tror ju fortfarande att det är någon form av mögel detta, och då vill inte jag ta min dammsugare och suga upp det utan vidare, eller kan maskindiskmedel få dessa egenskaper
om det får ligga en stund..?


Jag förstår att det inte går att ge ett exakt svar men kanske nån kan tillföra något.

Tack på förhand!
 
  • DSC07219.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC07223.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC07225.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC07226.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Får nog hålla med hyresvärden här, det ser tveklöst ut som maskindiskmedel.
Har inte sett mögel som ser ut så här, du kan lugnt dammsuga/torka upp det.
Gissar att det finns kemikalier i det som fäller ut/oxiderar och som kan orsaka dålig lukt.
You my friend are out of the woods...

Mvh / Azkel
 
Kan nog vara som Azkel säger. Men hur har det hamnat där? Läcker diskmaskinen? Kan det finnas fukt under? Ta bort det och håll det under bevakning.
 
Hej. Har du fått någon lösning på problemet? Vi har idag hittat något liknande i vårt timmerhus som vi ska flytta och jag håller nu på att "skanna" forumet efter liknande bilder. Vårt "vita mögel" sitter på timmerstommen under ett av fönstren på bottenvåningen och ser ut och känns lite som mozarella......Ska försöka lägga in några bilder såsmåningom...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.