Finns det något snyggt sätt att ta ut 11 st närverkskablar genom väggen?

Rent praktiskt hade vi kunnat valt att ha 6st dosor med vardera två nätverksuttag, men det tar en himla plats och ser lite "mycket" ut.

Det finns ingen täckram eller dylikt för att ta ut minst 11 nätverkskablar genom väggen på något snyggt sätt?

Därefter ska kablarna gå till en Netgear/Nätverk som kommer att monteras på väggen ovanför och denna kopplas i sin tur till servern...
 
Finns det någon uttagslist med minst 11 nätverksutgångar?
Frågan är vad det vi söker heter för nånting, annars är det svårt att leta efter det :)
 
Kan du inte sätta en patch panel infälld i väggen, eller med någon liten ram runt...

4061.jpg
 
Edvuld: Vet du inbyggnadsmåttet på en sådan patchpanel? Finns någon hemsida med mer information, kanske någon återförsäljare?
 
Ingen aning, men de kräver nog inte mer än 5cm på djupet, så om ni har skivmaterial i väggarna är det ju enkelt löst, bara att såga ett hål och skruva upp panelen.
 
Toppen, nu vet vi vad vi letar efter i alla fall. En patch panel för inbyggnad.
Om fler har förslag på sådan och vars de finns att handla på nätet så meddela gärna!
 
Jag hade lagt kablarna i en bunt, dolt den på lämpligt sätt beroende på var på väggen de måste tas ut och hur det ser ut i övrigt. Sen skulle jag iofs av ren arbetsskada sätta dem i en patchpanel i ett väggrack och kopplat patchkabel från panelen till switchen, så det kan finnas en poäng med att sätta patchpanelen direkt på väggen. :) Eller kontaktera kablarna och sätta dem direkt i switchen.

http://www.deltaco.se/?itemid=(PTH-12)
UTP mini patchpanel 2U 12xRJ45, väggmont., Cat5e
Mått(BxDxH): 226x11x70 mm.
 
C
Jag hade monterat switchen på andra sidan väggen och dragit igenom en kabel istället.
 
Det är nog det enda du kan använda! Köp ett litet skåp eller kabel list och du får det snyggt.
 
Finns en utomordentlig lösning på detta. En patchbox från Lexcom. E51 268 08.
Montera på väggen över hål/rör utloppen och kontaktera.

/m
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.