visst förstår hon att man sänker kostnaden (något, som hon uttrycker det). Det är inte problemet. Snarare att motivera inköp på 20kkr som är svårt. Men men, får jobba vidare med argumenten... Suck...
 
Göran.W
Det är snart jul.
Köp en pump till dig själv i jul klapp.
Så brukar jag göra när det är något jag vill ha som är svårt att motivera om nu en besparing på 30-60% beroende på hur pass värmen sprider sig inte värkar lockande.
Har ni inte specielt varmt inne kan du locka med 1-2 grader varmare till lägre upp värmnings kostnad.
Sprid ut en massa informations blad om värme pumpar i huset så hon kan "smyg" läsa dom.
Det gäller bara hitta rätt metod att övertyga utan att tjata.
Ville ha ny bil själv och det föll inte i helt god jord för hon tyckte min nuvarande funkade och det var onödigt att lägga ner 60k på en beg bil då.
Argument 1 jag sparar 9k om året i bränsle funkade inte
Argument 2 Jag slipper ha ont i ryggen när jag kommer fram till jobb funkade inte.
Argument 3 Den har 5 stjärnor i krocktest och den jag har nu har bara 3 så smäller jag i dag i motorvägs fart kommer jag hem som en invalid i bästa fall.
Argumet 3 funkade klockrent så nu står det en liten trevlig ww Lupo 3L på parkeringen.

Det gäller bara hitta rätt i argumenten.
 
haha... tack Göran! :D
Det lutar åt julklappen...
 
Lite OT.
Göran.W
Du är geni. Det blir en ny dator till mig i julklapp!
 
För många kvinnor är ju annars miljön ofta ett bra argument. Okej, det kanske tar några år för investeringen att betala igen sig, men det är ju miljövänligt att använda mindre el. Har man direktverkande el SKA man sätta in någon annan värmekälla, tex kamin eller värmepump, det är ju mycket el man sparar.
 
gadu^ skrev:
visst förstår hon att man sänker kostnaden (något, som hon uttrycker det). Det är inte problemet. Snarare att motivera inköp på 20kkr som är svårt. Men men, får jobba vidare med argumenten... Suck...
Finns pumpar ner mot 14-15k.

http://www.polarpumpen.se/

http://www.nettovarmepumpar.com/shop/

Har en Panasonic NE9JKE som kostade 15800 efter ROT, inkl installation.

Då kan du ju köpa nåt fint till frugan för en liten slant...
 
Jula säljer jättefina Coolix med Toshiba kompresor. Gör det själv typ. Billigt och bra. Den betalar sig inom nån månad!
 
Tar du NE9JKE från Polarpumpen så landar det på under 13000:- ink installation, efter ROT.
 
Mja, har fastnat för Mitsubishin...
 
vi har haft llvp sedan 2004 och den är en kassako.
24000kwh innan 15600 efter. en pump, 154kvm placerad undervåning vid ytterdörr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.