Vi har fått en vvsoffert på följande:


Förmontage kök
Förmontage badrum
Dra avluftning avlopp
Koppla Värmepump
Komplettera tvättstuga
Provtryckning VS. Och tappvatten
Koppla samtliga fördelare VS.TP
Koppla vattenmätare (huvudinkommande vatten från gatan
Instruktioner till kund VP
Material ovanstående montage inkl värmepump

Med förmontage är det menat att de ska förbereda för att vi ska koppla in sista biten till kranar och avlopp själva (d.v.s. de behöver inte komma tillbaka för att koppla in inredningen).

Priset för detta (enplanshus) är räknat till material 35 000 (inkl. moms och kostnaden för värmepumpen är inte med i den materialkostnaden) och 66 arbetstimmar

Jag förstår inte vad det är för material som kopplar 35 000. Vattenmätare och fördelare förstår jag kan kosta några tusenlappar. Men annars så är det ju bara rörbitar som ska några dm upp ur golvet och ut ur väggen. Och 66 timmar känns som väldigt mycket. Vi ska dessutom ha utanpåliggande rör i duschrummet och det är inte medräknat här (men badrummet är medräknat

Några åsikter?
 
Redigerat:
Så där blir det ofta när kund vill ha offert,pris på jobb.Hantverkaren läggerpå/hugger i för att inte riskera gå back på jobbet.
 
Jag har nu pratat med rörisen och han sa det att offerten är på allt jobb och material så det är maxpriset om vi mitt i skulle komma på att vi inte vill göra någonting alls. Så även de utanpåliggande rören som jag trodde inte var inkluderade är ganska mycket både i material och tid och ligger med i den offerten.

Men arbetet kommer att faktureras löpande och med en dialog så det blir nog bra. Har fått bra intryck av rörmokaren (det är samma som gjort dragningarna i plattan) och vill helst anlita honom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.