Hej,
6st standardstora kopplade fönster (två öppningsbara bågar) debiterades med 14 timmar / per lägenhet.

Jobbet:
-(Torkade av skit på utsida av ytterbågen ??...vet ej om det gjordes)
-Målade utsida av yttre båge. 1 STRYKNING
-Skrapade bort det lösa på fönsterbläcket o målade detta. 1 STRYKNING
-Öppnade bågarna, målade översidan av understyckets båda innerbågar(dvs. två smala små lister som håller fönsterglaset på plats) . 1 STRYKNING
-Undersidan av ytterbågen. 1 STRYKNING
-Ev. sattes nytt fönsterkitt på några få decimetrar där det lossnat sedan tidigare på ett par ställen.

Summa lite mer än 2 timmar per fönster. Rimligt? I överkant om jag får göra en uppskattning själv. Vad säger ni?
 
Ej rimligt..Max 1,5timme per fönster borde va rimligt..
 
Max 1,5 timme ja, men att inte lyckas göra detta på en hel arbetsdag är för mig en gåta. Vädret kan ju spela in så nån extratimme för ometablering osv kanske kan ingå. Jag färdigströk 13-15 stora fönster inkl inuti/mellan, varje dag i somras, att jämföra är dock svårt utan bild, men det kanske hjälper lite.
 
5.2 racing skrev:
Max 1,5 timme ja, men att inte lyckas göra detta på en hel arbetsdag är för mig en gåta. Vädret kan ju spela in så nån extratimme för ometablering osv kanske kan ingå. Jag färdigströk 13-15 stora fönster inkl inuti/mellan, varje dag i somras, att jämföra är dock svårt utan bild, men det kanske hjälper lite.
Ok, tack för svar.
Men om du målat ca 13 kopplade och stora fönster på en arbetsdag (8 timmar) så tog det dig ganska kort tid! ...36minuter per fönster! Eller jobbade du kanske 12-timmarsdagar?
Tacksam för svar, måste ifrågasätta en faktura o vill ha lite kött på benen :blushing:
 
Jo, fast det rörde sig bara om färdigstrykning. Har även glömt att nämna att det bara rörde sig om stora bågar, ej karm utsida.

My Bad.

Skicka upp lite bilder så har man nåt att gå på.
 
Jag har renoverat fönster hela sommaren, och tycker att två timmar verkar vettigt!
Viktigast är väl att det blev bra, det är ett jäkla pill med fönster, underarbetet är jätteviktigt, slipa spackla och olja grundmåla osv
 
Jag tycker det låter rimligt - möjligen ngt i överkant, beror lite på fönstrens skick, åtkomlighet etc - men ändå inom rimlig gräns.

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.