Ska beställa en side-by-side och vill ha golvskydd under.
Men dessa kostar ju 4-500 kronor vilket jag tycker är hutlöst för en bit plast på mindre än en kvadratmeter.

Kan man inte konstruera ett eget golvskydd som funkar lika bra?
Någon som gjort det? Vilket material använde ni och hur gjorde ni?
 
Hej köpte på Elgiganten 199 kr om vi menar samma
 
Tycker det låter lite dumsnålt att lägga en massa tid på att spara 500 kronor när man kostat på ett side-by-side?
 
Kan ju nog bara hålla med och dessutom bara 400:- ;)

I sammanhanget känns det som småpengar... och man lyckas ju aldrig spara alla hundralapparna ändå eftersom även något annat kostar pengar.

Tillbockad plåt men hur snyggt är det i framkanten där det sticker fram... ;)
Gratis är det knappast heller...
 
Varför är det dumsnålt? Det är fortfarande bara en bit plast som garanterat har en tillverkningskostnad på under tio kronor? Varför ska jag betala 400 för den? Det är emot mina principer och helt absurt. Och varför skulle deras plastbit inte sticka ut? Alla side-by-side är väl inte exakt lika stora. Den jag själv gör kommer garanterat inte sticka ut eftersom jag gör den så att den passar exakt. Så... nu gör jag en själv och sparar 400 kronor. Tack för peppningen.
;)
 
Nu är det ju så att den SKA sticka fram så att man med lätthet ser eventuellt läckage i tid.

Så som du resonerar kan man ju resonera om allting här i världen i så fall men så fungerar ju inte verkligheten...

Det kostar inte 10:- om man räknar in allting från början, men frågan är om det är lönt att redogöra detta för dig.

Lycka till med din tillverkning men det känns ungefär som att jag ska köpa en ny bil men automatlådan kostar 20000:- extra så den tillverkar jag själv...haha ;)
 
Kolla också med försäkringsbolaget om de godkänner din lösning.
 
Var står det att jag vill resonera om att göra eller inte göra en själv? Det enda jag frågade var HUR man kan göra en egen inte huruvida det var smart, friskt eller dumsnålt. Om du vill diskutera personligheter eller sätt att se på saker och världen kan du väl skriva svar på frågor i andra forum.

Har skrivit ett inlägg om hur man kan glidgjuta sin skorsten själv. Hantverkarna skulle ha i storleksordningen 20.000 för jobbet. Jag gjorde det själv för 400. Det tog mindre än en helg, dvs c:a 15 timmar. Det ger mig en bra timlön för jobbet. Jag var ute efter något liknande här, men det kanske inte passar alla.
 
Redigerat:
Köp en! Kostar mer tid och pengar att göra något som fungerar lika bra!! =)
 
Jag skulle gjort min själv av lite gammal plastmatta. 400kr för en bit plast. no way
 
jobbar på en fabrik som tillverkar apetfilm och sen blir förpackningar av olika slag, funderar själv på o plocka hem ett par meter 500 my tjock och bara vika upp kanterna där bak och limma, fungerar säkert hur bra som helst, så känner du någon som jobbar i en sådan fabrik så.
 
Redigerat:
Ålderbeständigt plast 0.2mm vikes i bakkant som vinklas och häftas - popnitas. Den funkar men vet inte vad fb säger.
 
Det är väl inte bara i bakkant, utan även vid sidorna som det skall vara tätt, Dessutom är ofta läckakeskydden godkända av SP och föräkringsbolagen.
 
Nu är det kollat med LF. Håller det tätt 25 mm i bakkant samt sidorna är det ok. Ska göra en själv! Polyeten går fint att forma med värme!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.