Planeringen av det nya badrummet fortsätter. Förstärkning av golv, väggar och snedtak skall göras!

Men, har inte läst så mycket om kakling av sendtak. Är det något speciellt att tänka på eller underarbete är som för väggar? Vid själva arbetet blir det väl också speciellt eftersom tyngdlagen knappast samarbetar!

 
Kakla i taket då?

Kör man med annat bruk?

Och hjälm ;D
 
Har faktiskt funderat på just detta med att kakla i tak. Finns en hamburgerbar i Haninge som heter Vegabaren som har just kakel i taket!

Antar att man använder någon form av snabbtorkande fix, eller?

Det kan ju inte vara kul att foga sen heller, sydväst på ;)
 
Gissa vem som har matrekord där.
 
http://www.hamburgerbar.com/

Första plats:

Niklas Rosen
Sommar 2002
7x200 gr Hamburgare med 4 st bröd a 85 gr.
1 st mellan pommes
2x50 cl Coca Cola
0,4 l. mjukglass


Hungrig kille :D

Niklas = Niq är väl bara en ren tillfällighet  ;)
 
det är inga problem att kakla i tak. det går finfint med helt vanligt fix.jag har själv provat nyligen så det är lungnt, :cool: :cool: :cool:
 
Vi har en snedvägg på c:a 4 kvm som vi tvekade lite att kakla med tanke på hållfastheten... Min papps som är en orolig själ trodde att den skulle ramla ner om det kom en tillräckligt stark åskknall, och om det så skulle sitta någon på toa typ, så skulle man dö av en fallande kakelvägg...?

Jag svarade att det är ju ganska sällan man hör talas om nedfallande kakelväggar typ "Hörde ni om Petterssons badrumsvägg? Den rasade - två döda och en skadad!"

Jag tror inte att det är någon fara med den saken, så det blir kakel på snedväggen....
För det är väl ingen här som vill avråda mig?

/S
 
Vi har kaklat snedtak, det enda råd vi fick från plattsättaren var att vi skulle dra lite tätare med gipsskruv när vi satte upp gipsskivan på snedtaket. Det sitter kvar hittills, och skulle det ramla ner när man är därinne får man hoppas att man sitter på toastolen eftersom det är fönster ovanför den... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.