Jag har bara kollat långsidorna med mitt 1200mm vattenpass och det är ju långsidorna som behöver justeras ihop.
 
Jag menar också långsidorna, men den sidan man ser på din bild.
 
Verkar som de dragit "isär" karmen för mycket när den monterades. Har du fler såna dörrar i ditt hus ? Isåfall kan du mäta dagöppningen och jämföra vad det skall vara. Dagmåttet är måttet mellan insida karm till insida karm.
 
Ska kolla dagmåttet på den andra dörren (balkongdörren) och jämföra, tack för tipset!
 
A
Ser ut som att karmen inte är korrekt monterad.Du får lossa alla karmskruvarna utom den nedre på handtagssidan och rikta in karmen efter dörrbladet,så att dörren stänger jämt hela vägen.
 
MathiasS skrev:
5mm är ju hur mycket som helst i dessa sammanhang. Det ska vara exakt!

Är man inte van vid operationen man ska göra ska man göra det enkelt för sig. Lätta på foder in och utvändigt så att karmen kan röra sig. Ta bort ev fogskum, drevning kan sitta kvar. Justera dörren med karmskruven. Du behöver ett speciellt verktyg för det om det är vanliga karmskruv som använts.
Det är fascinerande vad folk i byggsvängen tar för givet att alla kan deras sak... Förmodligen är dina inlägg lika mycket grekiska för honom som detta är för dig:

Kör en HPC med R1, men öppna först med 490:an så sparar du tid. Trochoidala upp spåret i början o valsa sedan med HPC:an.Tänk på att använda 1030 plattor då dessa är segare och mer beständiga mot ferritiskt RF. Smyg in toleransen med r-kompen, o lägg dig runt övre H7.d^_^b
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.