Jag har nu lyckats slarva bort 2 stycken övergångar mellan Slagskruvdragarens HexBitsFäste och 1/2" hanen som kopplas till hylsorna.

Den första jag hade var något jag bara hittade i verktygslådan, omärkt men funkade perfekt. Den försvann :@
Sedan köpte jag ett set på Biltema men jag upplevde detta som lite sladdrigt i både hex o fyrkanstinfästningen. Kanske inte gör så mycket på en renodlad dragare men för en slagskruvdragare upplevde jag att jag tappade massor med kraft.

Därför vill jag ha tips på bra övergångar. eg lika bra som den jag en gång hade:(
 
Swedol har övergångar som jag tycker funkar bra,nästan lika exakt som Apex men till ett mycket lägre pris.
 
J.B. skrev:
Swedol har övergångar som jag tycker funkar bra,nästan lika exakt som Apex men till ett mycket lägre pris.
Typ denna du menar?

FYRKANTSBITS MED 1/2" HYLSFÄST
Artikelnr: VE-12008
för 19kr?


Såg även att dom hade 13mm kompletta hylsor och det är bra då jag tidigare bara hittat upp till 12mm.:)
 
ooops, jag svarade nyss i den andra tråden men jag kan svara här också.


Ampro som just swedol säljer funkar mycket bra, biltemas blir deformerad.
 
Var försiktig med riktigt tunga dragningar bara, jag bytte däck på bilen med slagdragare en gång; övergången blev "tvinnad" och gick av. Var utan slagdragare i veckor efteråt tills en kompis och jag med gemensamma krafter till slut fick lös stumpen som satt kvar. Iom att den hade vridit sig så blev den lite fastkilad, och det stack inte ut mycket att få fäste i och dra.. hovtång, testosteron och klämma+slita som fan var lösningen.
 
Ja men jag använder 3/8´´ fattning hylsorna är mycket smidigare Swedol har även långa 3/8´´ krafthylsor rekomenderas varmt.
 
Mikael_L
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.