Fördelen med HTHs budgetlösning är att man oftast kan få proffshjälp av deras säljare med att rita upp och de kan komma med mycket tips och ideér som man sällan kan få på Ikea.
 
kolla epoq kök som visas på elgiganten. Superprisvärda, har ett sådant själv. Fanns även träfanerad stomme där såg jag. Jag är inte så mycket för trästomme men smaken är som baken. Ska enligt en kompis vara billigare än Ikea.'
Ja tyckte även deras lådor var bättre då dom tålde 40kg och ikea bara 25.
 
home skrev:
kolla epoq kök som visas på elgiganten. Superprisvärda, har ett sådant själv. Fanns även träfanerad stomme där såg jag. Jag är inte så mycket för trästomme men smaken är som baken. Ska enligt en kompis vara billigare än Ikea.'
Ja tyckte även deras lådor var bättre då dom tålde 40kg och ikea bara 25.
Kom inte till Elgiganten i Karlskrona bara, där visas typ 2 överskåp med samma fanér och några olika inbyggnadsugnar... långt ifrån de fina utställningarna man ser på TV i exempelvis Arga Snickaren. Blev grymt besviken...

/Steve
 
ja det är ju lite synd. här i uppsala har dom en jättefin utställning med trevliga säljare.
Även vart förbi stockholm kungenskurva där dom hade en jättestor utställning
 
Även om det kan vara samma material i luckorna från olika tillverkare, tex MDF, så är det enorma skillnader på lackarbetet och det brukar synas på priset. Från en tllverkare kan det vara fnasiga kanter med knappt någon lack alls och från en annan sju lager lack och en perfekt yta. Titta även på detaljarbetet! Det påverkar livslängden jättemycket.
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Fördelen med HTHs budgetlösning är att man oftast kan få proffshjälp av deras säljare med att rita upp och de kan komma med mycket tips och ideér som man sällan kan få på Ikea.
Jepp, det stämmer......Fick en massa tips och förslag på förbättringar....d^_^b
 
Nu kanske ni redan har bestämt er för HTH, men Sentens (Electrolux home) har också platta paket. Vi har (nästan) bestämt oss för ett omonterat kök från Sentens.

/C
 
Känner också att den hjälpen man kan få från de "dyrare" ställena att hitta alternativa lösningar mm kan vara värt väldigt mycket istället för de där halvt intresserade "köksritarna" man kan se på IKEA... Och skiljer det då inga jättesummor så är ju valet lätt... Kollar också på Sentens, allt går ju inte att få som platta paket men det mesta. Och kan man spara i runda slängar 10K på att ta omonterat så är ju valet lätt, finns mycket roligare saker man kan göra för de pengarna!
 
Dessutom är fördelen med typ HTH att du kan komplettera ditt budgetkök med lite specialvarianter de har i sitt vanliga sortiment om man vill... saker som inte går att få tag i på t.ex Ikea...
 
Jag vet att Home ger bra rabatt på Electrolux vitvaror vid köp av deras sentens kök, vilket ju kan vara en morot medom man inte vill köra med IKEA/Whirlpool. Så då krymper ju skillnaden en del.
 
Kolla även inredningar och lastkapacitet för lådor etc. och ta med det i jämförelsen IKEA / HTH. HTH:s platta paket har exakt samma stommar, luckor, beslag och inredningar som de som finns som "hopmonterade".
 
Läste att epoq's lådor hade 40kg last kapacitet och ikea bara hade 25kg.
 
Jag vill varna för HTH Kök. Är så besviken på kvalitén på köksluckorna, som redan inom ett år började spricka upp. Efter 5 år hade tre luckor spruckit pga att materialet är väldigt poröst och lacken är väldigt känslig. Lacken sprack t.ex. när vi skulle skruva fast handtagen. Ikea har jag sett, lämnar 25 års garanti på sina köksluckor. Det är nog ett bättre köp än att lägga ett antal tusenlappar till för ett kök av sämre kvalitet. Hade jag valt kök idag hade jag nog kollat mer på t.ex. Electrolux eller dylikt.
 
kamlen skrev:
Jag vill varna för HTH Kök. Är så besviken på kvalitén på köksluckorna, som redan inom ett år började spricka upp. Efter 5 år hade tre luckor spruckit pga att materialet är väldigt poröst och lacken är väldigt känslig. Lacken sprack t.ex. när vi skulle skruva fast handtagen. Ikea har jag sett, lämnar 25 års garanti på sina köksluckor. Det är nog ett bättre köp än att lägga ett antal tusenlappar till för ett kök av sämre kvalitet. Hade jag valt kök idag hade jag nog kollat mer på t.ex. Electrolux eller dylikt.
Tycker det låter väldigt lustigt och skulle nog satsat en tia på att ni kanske haft ett dåligt borr eller fel tillvägagångssätt vid monteringen av handtagen...men vad vet jag.

Baserar det på att jag monterat ex antal hundratals HTH-kök och aldrig råkat ut för detta fenomen. :)
 
Jag såg på HTHs utställningskök att lacken den röda melaninet hade spruckit vid handtagsfästena.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.