Hyrde precis in Sandå måleri i Malmö för att måla klart mina fönster som jag kämpat med skrapa trärena men tyvärr bara han med ett lager linolja denna sommar. När jag kom hem från jobbet upptäcker jag att målaren vräkt på linoljefärg i ett märkligt försök att få det täckande. Uppenbarligen aldrig jobbat med linolja förut trots att jag frågade efter detta och uttryckte riktigt tydligt att jag är mer intresserad att de gör det bra, än att det blir klart fort.:@

Så nu återstår att hitta någon som kan och vill slipa bort överflödig linolja och måla på lagom tunt. Den här gången litar jag inte på målerifirmorna - så jag undrar om någon här på forumet vet någon målare som verkligen kan (och med fördel gillar att) måla linolja i Malmötrakten?

Tacksam för svar!
 
  • Gilla
Målare Malmö
  • Laddar…
Du ska inte ringa tillbaka till firman som gjorde det då och få det riktigt gjort?
Du ska inte bara acceptera det dom gjort bara sådär!!
 
Mitt intryck är att målarfirmor inte vill måla med linoljefärg. Antingen för att de inte kan eller för att "den kan inte konkurrera med moderna färger". Sanningen är nog att om man ska måla så det blir bra med linoljefärg så tar det tiiiiiid eftersom man måste stryka så tunt. Firmorna vill snarare måla med mycket färg så att det går snabbt.
 
Har du varit in på www.bevis.nu? Under rubriken "Medlemmar" hittar du flera företag som kanske kan hjälpa dig.
 
Bevis var ju strålande! Precis vad jag letade efter - stort tack!

Givetvis sparkade jag ut Sandå och vägrade betala. Att få ersättning för att slipa bort topplagret lär nog bli jobbigare än att sprida kunskapen att de inte kan linolja!
 
Min käre make, numera linoljemannen! Ingen kommer att måla lika bra som du

///Jesndes fru ;-)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.