låter som en kok tanke att först få en uppfattning om fukthalten...få väl ta och mäta lite över tid då. .

Innan jag slänger ut en sista obesvarad fundering måste jag tacka för alla fantastiska tips och tankar som delgivits ...otroligt hjälpsamma människor här!

Som sagt ska även slänga upp en regelvägg täckt med våtrumsgips...bygger jag väggen från bottenplattan eller utgår jag från den nya gjutna formen? Hur gör enligt regelboken här? fuktrisker?
 
Att lägga in golvvärme i ett hus, som från början inte är fuktdimensionerat för det, är alltid riskabelt.
Iof är en torpargrund inte så riskabel som platta på mark men jag rekommenderar ändå att man tar hjälp av ngn konsult som kan det här med fuktvandring.
Det finns så många parametrar att ta hänsyn till, markfukt, markslag, ventyta, förhärskande vind, vädersträck mm mm mm
Fukt är en fiende, som ska förhindras till varje pris
 
daniel76 skrev:
låter som en kok tanke att först få en uppfattning om fukthalten...få väl ta och mäta lite över tid då. .

Innan jag slänger ut en sista obesvarad fundering måste jag tacka för alla fantastiska tips och tankar som delgivits ...otroligt hjälpsamma människor här!

Som sagt ska även slänga upp en regelvägg täckt med våtrumsgips...bygger jag väggen från bottenplattan eller utgår jag från den nya gjutna formen? Hur gör enligt regelboken här? fuktrisker?
Ska du bygga upp en kaka med lite höjd så bygg upp väggen från din nya golvyta dvs golv först och väggen sedan. När man endast har det sista lagret flytspackel som ska på kör man ofta väggen först. Tänk bara på var dina golvvärmeslingor går så du unviker att punktera dessa när du fäster reglarna. Kanske även lämpligt att köra stålreglar så du slipper allt organiskt material i din vägg. Kör du stålregel och våtrumsskiva är det så riskfritt du kan få det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.