Hitta ett lagom stort litet skåp med glasdörr på någon loppis och måla iordning kanske?

/pinebar
 
Hoppas verkligen att dina/ditt barn uppskattar detta, skulle jag ha gjort  ;D :D

Kan du inte bygga en låda av MDF, som du sätter bänkskivan på. Om du dessutom sätter hjul på denna blir den enkel att stoppa undan. Gör dörrar av densamma material, och där du vill ha ugnen ett hål i dörren med hjälp av en sticksåg. Om du sedan vill ha något form av substitut framför hålet istället för glas så har även jag fått idetorka  :surprised:

Inte för att jag ska bygga en sådan här sak nu, men det skulle vara roligt att veta vad kalaset kostar totalt, alltså förutom köksredskapen.

Lycka till!
 
Glas? Plexiglas såklart!
Använd möbelgångjärn till ugnsluckan för att få rätt "kännsla".
 
Hejduk..tig skrev:
Vill helst att materialet ska vara lätt att få tag på (och inte för dyrt), så att specialbeställa något från glasmästeri, snickeri etc är uteslutet.
Måste försvara min iderikedom gentemot Illunion ;)
Min kunskap säger mig att plexiglas inte är billigt, eller något som inhandlas på byggvaruhus utan specialbeställs
 
Då säger din kunskap Fel för Plexiglas finns visst i diverse fasta storlekar på välsorterade byggvaruhus. ;)
Om du frågar snällt kan de antagligen dessutom kapa den i skivsågen åt dig till exakta mått.

Pris? Där går jag dock bed men jag skulle inte kalla det för särskilt dyrt, särskilt inte då det rör sig om så försvinnande små mängder.
 
Har gjort exakt diskbänks idén som du hade, två tips
1. det är svårt att få ett runt hål, och det måste vara runt och snyggt om det ska fungera med den bunken du valt.
2. ta en bunke med kant (90 graders kant som står ut horisontellt) det täcker ditt fula snitt och gör att du kan limma den i skivan.

För ugn.
Tänk på att ugnen måste vara som ett brevinkast i höjd-bredd proportion, annars kan inte barnet stå och fälla ned luckan utan backa 50cm först och sedan inte nå sakerna i ugnen.

Det tar ett par barn innan man lär sig av misstagen, har haft fördelen att ha syskonbarn att göra presenter till ...

Henrik, till oss själva blev det en Micki spis, svårt att slå 299:-
 
Plexiglas finns bland annat på Clas Ohlson bara att gå in på deras websida och söka på plexiglas.
prisexempel: 300 x 200 x 2 för 34:-


jennyn_ skrev:
Måste försvara min iderikedom gentemot Illunion  ;)
Min kunskap säger mig att plexiglas inte är billigt, eller något som inhandlas på byggvaruhus utan specialbeställs
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.